Tekla
11 °C
18 °C
Index - In English In English Eng

Távozik a közmédiától Bakos Piroska

2013.05.02. 16:04
Úgy tudjuk, hogy nem tart tovább igényt az MTVA a magyar uniós elnökség egykori szóvivőjére, aki külpolitikai újságíróként az utóbbi időben a Világkép című műsort vezette.

Az Index információi szerint közös megegyezéssel távozik Bakos Piroska a közmédiától. A külpolitikai újságíró 13 évig dolgozott az MTVA-ban riporterként, szerkesztőként, híradós műsorvezetőként.

Bakos Piroska munkatársa volt többek között a már megszüntetett Panorámának, rendszeresen tudósított külföldi politikai eseményekről a Híradóban. 2011 első félévében a magyar Európai Uniós Elnökség szóvivője volt, munkája elismeréseként pedig megkapta a Magyar Köztársasági Arany Érdemkeresztet. A szóvivői munka után visszatért a közmédiába, ahol a múlt hétig a Panoráma utódjaként indított Világkép című műsort vezette, és a Kossuth Rádió Krónikájának volt a műsorvezetője.

Először februárban kezdett el keringeni az a pletyka, hogy a korábban a német ZDF közszolgálati tévénél is dolgozó újságíróra nincs szüksége a közmédiának. A pletykák szerint akkor kapta meg a felmondó levelét, az indoklásban azonban nem részletezték, hogy miért akarnak tőle megválni, csak a racionalizálásra hivatkoztak. A Világképet a múlt vasárnapig vezető Bakos Piroska végül úgy tudjuk, hogy közös megegyezéssel távozik az MTVA-tól.

A közmédia szóvivője, Lencsó Rita nem kívánta kommentálni értesülésünket, mint mondta, munkavállalókról nem áll módjukban információkat kiadni. Bakos Piroska azonban megerősítette információnkat, mint elmondta, valóban február elején kapta meg felmondólevelét és május végén távozik az MTVA-ból. Távolabbi céljairól egyelőre nem kívánt nyilatkozni, de abban biztos, hogy júniusban Berlinben részt vesz egy, kiemelt európai tudósítóknak szervezett, a német választásokra felkészítő kurzuson, amelyet már a felmondás után pályázva, magánemberként nyert el.

A közmédiának nemcsak Bakos Piroskára nincs szüksége, egy hónapja Krizsó Szilvia távozott, miután a Ma Reggelből való 2011 októberi kirúgása óta nem kapott műsort egyik közszolgálati csatornán sem.