A Nielsen Digital Program Ratings nevű nyári próbaidőszakra a nagy amerikai tévék közül jópáran (NBC, Fox, ABC, Univision, Discovery és A+E) feliratkoztak, a tévék ezzel tulajdonképpen hozzáférést adnak saját a saját oldalaikon streamelt tartalom nézettségi adataihoz, amiket a Nielsen összegyűjt és rendszerez. Ezt aztán összevetik a saját mérésükkel, és eldöntik, hogy elfogadják-e azt, amit a Nielsen mér.
A cég azt reméli a próbafutamtól, hogy ha a nagy tévék támogatják, ez lesz az az ipari szabvány, amit minden más digitális videóforgalom (Hulu, YouTube, AOL, stb.) mérésére használnak majd. A tévéknek pedig azért fontos, hogy végre pontos, hiteles, független forrásból származó méréseik legyenek, mert így tudnak a hirdetőknek konkrét számokat szolgáltatni, és ezzel még nagyobb reklámbevételre szert tenni.
A Nielsen mérésének viszont van egy nagy hiányossága: egyelőre csak a számítógépes nézettséget képes mérni, a tabletes és okostelefonos adatokat nem, ráadásul nem tudja olyan lebontásban kezelni az adatokat (18-49, rating, share, stb), mint a hagyományos nézettség. Például a share menten érvényét veszti, mert olyat nem lehet mérni, hogy az USA-ban található számítógépes háztartások közül hányban nézték éppen az adott sorozatepizódot online.