Médiaelit: Simicska már a harmadik helyen

2013.05.15. 11:09
A Marketing&Média hatodszor összeállított, idei Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című listáját továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezeti. Az összeállítás nyertesei a telekommunikációs szektor és az online hírportálok, a legnagyobb vesztesek pedig a piackutatók.

A Top 50 listára azok kerülnek fel, akiket 2013-ban a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott.  Az első tíz helyezettnek járó díjakat kedd este adták át a Media Hungary konferencián. Idén 18 új szereplő került a legbefolyásosabbak közé, ami az eddigi legnagyobb változás. Az elmúlt hat évben kicserélődött a médiaelit kétharmada - áll a Marketing&Média közleményében. Az összeállítás legstabilabb szereplői a kereskedelmi tévék és a nagy kiadóvállalatok vezetői voltak.

A lista szereplőinek többségét most is a médiavállalatok vezetői adják (58 százalék). Az online média növekvő befolyását jelzi, hogy idén három internetes hírportál főszerkesztője is új szereplőként került a listára. További újdonság, hogy soha nem látott mértékben kerültek a befolyásosak közé a telekommunikációs cégek vezetői, arányuk a tavalyi évhez képest megduplázódott. A Marketing&Média összeállításának legnagyobb vesztesei a piackutatók: idén egyetlen szakember sem került be a válogatásba ebből a szektorból.

A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezetője. A szintén a cégcsoportnál dolgozó Vidus Gabriella idén negyedik lett, Kolosi Péter programigazgató pedig a 10. helyre került. Simon Zsolt, a TV2 vezetője megőrizte korábbi második helyét. A legérdekesebb változás, hogy Simicska Lajos Mahir, NEO-MET és EuroPublicity érdekeltségein keresztül a harmadik legmeghatározóbb személyiség lett a médiaiparban (tavaly még csak a hetedik volt).

Az Axel Springert irányító Bayer Józsefet megelőzte Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezetője két helyezést lépett előre, idén a hetedik. Az első tízben új szereplő Christopher Mattheisent, a Magyar Telekom vezérigazgatója, aki idén a kilencedik helyet foglalja el és Fonyó Károly (Metropol, Euro AWK), aki a nyolcadik legbefolyásosabb szereplő a hazai médiaiparban.

A Bors főszerkesztője, Pallagi Ferenc a lista 13. helyén, Dudás Gergely, Index-főszerkesztő a 30., Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője a 32., Gazda Albert, az Origo főszerkesztője pedig a 37. helyen végzett. 2008 óta nem szerepelt nő olyan előkelő helyen, mint Vidus Gabriella, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója (4.helyezés). A listán egyébként összesen nyolc nő van, közülük hárman új szereplők.