További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Top 50 listára azok kerülnek fel, akiket 2013-ban a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó díjakat kedd este adták át a Media Hungary konferencián. Idén 18 új szereplő került a legbefolyásosabbak közé, ami az eddigi legnagyobb változás. Az elmúlt hat évben kicserélődött a médiaelit kétharmada - áll a Marketing&Média közleményében. Az összeállítás legstabilabb szereplői a kereskedelmi tévék és a nagy kiadóvállalatok vezetői voltak.
A lista szereplőinek többségét most is a médiavállalatok vezetői adják (58 százalék). Az online média növekvő befolyását jelzi, hogy idén három internetes hírportál főszerkesztője is új szereplőként került a listára. További újdonság, hogy soha nem látott mértékben kerültek a befolyásosak közé a telekommunikációs cégek vezetői, arányuk a tavalyi évhez képest megduplázódott. A Marketing&Média összeállításának legnagyobb vesztesei a piackutatók: idén egyetlen szakember sem került be a válogatásba ebből a szektorból.
A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezetője. A szintén a cégcsoportnál dolgozó Vidus Gabriella idén negyedik lett, Kolosi Péter programigazgató pedig a 10. helyre került. Simon Zsolt, a TV2 vezetője megőrizte korábbi második helyét. A legérdekesebb változás, hogy Simicska Lajos Mahir, NEO-MET és EuroPublicity érdekeltségein keresztül a harmadik legmeghatározóbb személyiség lett a médiaiparban (tavaly még csak a hetedik volt).
Az Axel Springert irányító Bayer Józsefet megelőzte Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezetője két helyezést lépett előre, idén a hetedik. Az első tízben új szereplő Christopher Mattheisent, a Magyar Telekom vezérigazgatója, aki idén a kilencedik helyet foglalja el és Fonyó Károly (Metropol, Euro AWK), aki a nyolcadik legbefolyásosabb szereplő a hazai médiaiparban.
A Bors főszerkesztője, Pallagi Ferenc a lista 13. helyén, Dudás Gergely, Index-főszerkesztő a 30., Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője a 32., Gazda Albert, az Origo főszerkesztője pedig a 37. helyen végzett. 2008 óta nem szerepelt nő olyan előkelő helyen, mint Vidus Gabriella, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója (4.helyezés). A listán egyébként összesen nyolc nő van, közülük hárman új szereplők.