Kitörne a bulvárból a Story4
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az Index úgy tudja, hogy már próbaforgatásokat tart az a nagyjából húszfős stáb, akik a Sanoma híroldala után a Hír24 munkacímű híradót fogják készíteni a Story4 számára. Iparági pletykák szerint a Magyarországon ismeretlen műfajú, mindössze 6-8 témát alaposan, riportosan feldolgozó hírműsort eredetileg tavasszal akarták indítani, de ez végül nyárra csúszott.
Angelina Jolie melleitől az MNB-ig
A hírek szerint a műsor egyik műsorvezetője Bárdos András lesz, a koncepció kialakításában részt vesz Baló György, a stáb tagjai között pedig jó néhány olyan ismert riporter is van, akik az elmúlt években távoztak a közmédiától. A tervek szerint a félórás híradó két kiadásban fog megjelenni a Story4-en, este 9-kor és fél 11-kor.
Borsány-Gyenes András, a Story TV vezérigazgató-helyettese nem cáfolta, hogy valóban dolgoznak azon, hogy egy hírjellegű műsort készítsenek a Story4-re. Mint mondta, „nem híradó lenne ez, a szó hagyományos értelmében, hanem egy információs magazinműsor. Amiben mi gondolkodunk az egy sokkal szabadabb értelmezése a híreknek, mint a hagyományos híradóknál. Ez viszont messze nem jelenti azt, hogy ez kizárólag az értelmiségi rétegnek szólna, hanem mindenkinek, aki szeretné tudni, hogy mi történik vele a mindennapjaiban, hogy az egyes hírek hogyan befolyásolják az életét. Ebbe bele kell férjen Angelina Jolie mellműtétje és az MNB újabb kamatcsökkentése is”.
Arra a kérdésünkre, hogy igazak-e azok a hírek, miszerint az új műsort a médiapiacon szokatlan módon nyár elején indítanák el, azt mondta, hogy "úgy látjuk, a július 31-ei és az október 31-ei analóg lekapcsolással meg fog szűnni a technikai különbség a kábelcsatornák és a föld felszíni analóg csatornák között, és már a kábelcsatornáknak is komplex kínálatot kell nyújtaniuk. Tehát az idei más év lesz, mint a többi, nem feltétlenül kell követni azokat a tendenciákat, amik eddig voltak”.
A vezérigazgató-helyettes nem kívánta kommentálni azt az értesülésünket, hogy Bárdos András és Baló György szakmai védnöksége alatt készülne a hírműsor, de azt elmondta, „abban hiszek, hogy csak a legjobb emberekkel érdemes elindítani egy profilváltást, 60-70 emberrel tárgyalunk jelenleg, ebből fog összeállni egy nagyjából húszfős stáb. Azért sem akarok neveket mondani, mert akikkel tárgyalunk, azok közül jó páran még állásban vannak, és nem akarom őket kellemetlen helyzetbe hozni”.
A Hír24 munkanévvel kapcsolatban Borsány-Gyenes kijelentette, hogy "nem lenne teljes mértékben ésszerűtlen, ha egy olyan hírszájt nevét hoznánk be a tévés piacra, amelyik ma a harmadik legolvasottabb az index és az origo után”.
Van hova fejlődni
A Story4 áprilisban a 12. legnézettebb csatorna volt a 18 évesnél idősebbek körében, ami azt jeleneti, hogy hajnal 2 és éjfél között átlagosan 1,92 százalékos közönségarányt ért el, megelőzve a SuperTV2-t, de maga elé engedve a Duna TV-t és az m2-t is. Bár ez nem túl jó helyezés, még mindig jobb, mint amit a csatorna a 18-49 évesek körében elért, ott ugyanis csak a 14. helyre volt jó az 1,41 százalékos közönségarány.
Ha a 18-22 óra közötti főműsoridőt tekintjük, akkor már jobb a helyzet, áprilisban a Story4 a 18 évnél idősebbek körében a 9. legkedveltebb csatorna volt, míg a SuperTV2 csak a 14. A reklámozóknak legfontosabb korosztályban azonban rosszabbul teljesített a csatorna, az 1,22 százalékos közönségarányukat még a Comedy Central is felülmúlta.
Kereskedelmi és minőségi
Borsány-Gyenes András szerint a hírműsor elindítása csak egy lépés lenne azon az úton, amin a Story4-et meg kívánják fosztani a bulvár jelzőtől. „Az induláskor női sorozatokat, telenovellákat sugárzó csatorna átalakítása már két évvel ezelőtt megkezdődött. Ha most valaki ránéz a műsorrácsra, akkor azt látja, hogy nálunk megy a Downton Abbey, ami a legsikeresebb európai gyártású sorozat jelenleg, a Pokol konyhája új évadai, a Jim szerint a világ, és tradicionálisan nálunk vannak az Agatha Christie franchise sorozatai. Nyitottunk a férfiak felé is, ennek egyik fontos állomása volt, amikor megszereztük az Európa Liga közvetítéseket, most vasárnaptól pedig a brazil foci válogatott összes meccsét mi fogjuk közvetíteni.”
A Story4 vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy „ezen az úton a következő lépés Bárdos András hétfőn este 9-kor induló új oknyomozó műsora, az Utolsó nap lesz, amiben a nézők közismert emberek utolsó napjával ismerkedhetnek meg. Kezdetben külföldről vásárolt epizódokat sugárzunk, amelyekben szó lesz Lady Diana, John Lennon vagy Oszama Bin Laden haláláról, ősztől pedig saját gyártású részeket készít Bárdos András Keleti Andreával (megj.: a TV2 Naplójában dolgozott korábban), amiben olyan magyar közszereplők halálával foglalkozunk majd, mint Cipő vagy Bubik István”.
Az Index információi szerint a hírműsor elindítása után a Story4 átpozícionálásának következő állomása a heti közéleti, politikai műsorok bevezetése lenne, amelyeket olyan ismert médiaszemélyiségekre bíznának, mint Baló György vagy az egykor a köztévés Szempontot vezető M. Kiss Csaba. A Story4 vezérigazgató-helyettese erre szintén nem kívánt reagálni, de megígérte, hogy „amint lesz ezekről mit mondani, az Indexnek szólunk a leghamarabb”.
A csatorna átalakítására úgy hírlik, 3 évre előlegezett bizalmat a Sanoma, arra a kérdésre, hogy egy ilyen nagyszabású vállalkozásra milyen hatással lehet a tervezett reklámadó, Borsány-Gyenes nem kívánt találgatásokba bocsátkozni. Azt viszont hozzáfűzte, hogy „ez a gazdasági környezet valóban nem kedvez a tévéknek. Ugyanakkor a Sanoma a második legnagyobb árbevételű médiavállalat Magyarországon az RTL után, ezért fontos a kiadó számára, hogy az egyik legfontosabb brandjét, a Story4-et felfelé pozícionálják, egyfajta evolúciós fejlődés felé tereljék, és megteremtsék a minőségi kereskedelmi tévézés műfaját Magyarországon. Azt szeretnénk, hogy egy idő múlva, ha letakarjuk a tévén a logót, akkor is mindenki rájöjjön, hogy a Story4-et nézi”.
Top10
Május 20-26. között a reklámozóknak legfontosabb 18-49 éves korosztály a 18-22 óra közötti főműsoridőben ezeket a csatornákat nézte:
1. RTL Klub (21,17 százalékos közönségarány)
2. TV2 (15,27)
3. Cool (6,64)
4. Film+ (6,16)
5. Viasat3 (4,86)
6. m1 (4,06)
7. m2 (2,24)
8. Sport1 (1,63)
9. AXN (1,61)
10. Viasat6 (1,59)