Megölt kisfiúval reklámozták a fesztivált

2013.07.17. 12:19
Véletlenül egy gyilkosság áldozatának fotója került a Montreux-i Jazz Fesztivál magazinjának egy reklámjába. Az összes példányt visszavonták.

A svájci Montreux-i Jazz Fesztivál magazinjának keddi számába bekerült egy olyan kisfiú fotója, akit 1984-ben Franciaországban meggyilkoltak. Mathieu Jaton fesztiváligazgató elnézést kért a végzetes tévedésért. A hibát egy húszéves grafikus követte el, aki a képet a Google Images internetes fotószolgálatától töltötte le, hogy a fesztivál védelmi szolgálatát reklámozza vele. "A fesztiválújság korrektúrájának olvasásakor sem tűnt fel senkinek, kit ábrázol a kép. Végül egy internethasználó hívta fel a figyelmünket rá" - közölte Jaton.

A kép a Montreux Jazz Chronicle című fesztiválmagazin utolsó oldalán jelent meg. A lapot 2-3 ezer példányban terjesztik. Jaton szerint a rendezők mindent megtettek a kinyomtatott példányok visszaszerzésére, emellett az internetről is eltávolították a kiadványt.

A fotón szereplő kisfiú ügye egész Franciaországot megrázta annak idején. A négyéves gyerek megkötözött holttestét 1984. október 16-án találták meg a szülői háztól hét kilométerre egy folyóban, a tettes kilétére azóta sem derült fény.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport