NMHH: 11 ezren kértek segítséget a digitális átálláshoz

2013.07.23. 14:57 Módosítva: 2013.07.23. 15:49
A digitális átállással kapcsolatos információkérések miatt hatszorosára ugrott az NMHH ügyfélszolgálatának leterheltsége.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) befutó megkeresések 85 százaléka a digitális átállással kapcsolatos, miközben tavaly még egyetlen ilyen beadvány sem érkezett. A hatóság új csoportot állítottak fel a megnövekedett tájékoztatási igény nyomán, ami az elmúlt három hónapban közel 11 ezer megkeresést jelentett - olvasható a Médiatanács blogján.

A jós- és távgyógyítós műsorok dühítik a nézőket

2012-hez képest 10 százalékkal csökkent az állampolgári kezdeményezésre indult hatósági ügyek száma, az idei év második negyedévében 1874-re esett vissza. A legtöbb beadvány a filmszakmai tevékenységgel összefüggésben érkezett, ebből 781 darab volt (tavaly óta ugyanis az NMHH-hoz tartozik a Nemzeti Filmiroda is).

Az idei II. negyedéven beérkezett 216 darab médiapanasz szolgáltatók szerinti százalékos megoszlása
Az idei II. negyedéven beérkezett 216 darab médiapanasz szolgáltatók szerinti százalékos megoszlása
Fotó: NMHH

Bár a média gyakran ad hírt arról, hogy kifogásolhatók a tévé- és rádióműsorok vagy az írott sajtóban megjelenő cikkek, viszonylag kevés néző, hallgató, olvasó tesz olyan konkrét panaszt az ügyfélszolgálaton, amely hatósági intézkedést igényelt.

Az elmúlt három hónap közel kétezer ügye közül csupán 3,5 százalék, vagyis 66 megkeresés érkezett be az NMHH-hoz az állampolgároktól médiaszolgáltatások miatt, és 8,3 százalék, azaz 156 beadvány sajtótermékek miatt. A médiaszolgáltatásos panaszok száma a tavalyi adat kétharmadára apadt, míg a sajtótermékekkel kapcsolatos ügyek 16 százalékos csökkenést jelentenek 2012-höz képest.

A médiapanaszok legtöbbje, 35 százaléka a műsortartalmakra vonatkozott: kifogásolták a korhatárok megítélését, az ezzel kapcsolatos kötelező időzónák betartását. Felerősödött a jósműsorokkal, távgyógyítós adásokkal szembeni ellenérzés, többen említették a médiaszolgáltatók ügyfélszolgálatának hiányosságait és – főként a kereskedelmi televízióknál – a túl hangos tévéreklámokat is.

A két piacvezető kereskedelmi tévére érkezett a legtöbb médiapanasz, 57 darab. Az internetes médiaszolgáltatások miatt 19, az egyéb kereskedelmi tévék miatt 18 megkeresést regisztráltak. A közszolgálati televíziókat 13 beadványban kifogásolták, a rádiókra pedig összesen 8 panasz jött.