Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM400 ezres bírság a TV2-nek
A jogsértés miatt a Médiatanács négyszázezer forintos bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra. Az NMHH rendszeres műsorfigyelő elemzése burkolt reklámot szűrt ki a Mokka egyik áprilisi adásában. A hivatal munkatársai megállapították, hogy a TV2 reggeli műsorában bemutatott tájékoztató riportnak szánt összeállításban egy szolgáltatást burkolt módon népszerűsítettek.
A szakértői elemzés feltárta, hogy a médiaszolgáltató a bejátszásban olyan reklámértékű információkat közölt, amelyek alkalmasak volt arra, hogy a riportban megszólaltatott céget népszerűsítsék, ösztönözzék a nézőket szolgáltatásuk igénybevételére. A médiatörvényben foglaltakból az következik, hogy a termékek vagy szolgáltatások ilyen hangsúlyos bemutatása már nem tájékoztatásnak, hanem hirdetésnek minősül, így azt csak a reklámokra vonatkozó szabályok szerint lehetett volna bemutatni. Az NMHH-s szakértők által késztett előterjesztés alapján a Médiatanács határozatában megállapította a jogsértést és annak pénzügyi jogkövetkezményét.
A Médiatanács nem először marasztalta el a TV2-t burkolt reklám közzététele miatt. Hasonló jogsértés miatt legutóbb júliusban szabott ki pénzbeli szankciót a testület, akkor 350 ezer forintra büntette a televíziót. A médiatörvény rendelkezéseivel összhangban, az arányosság és fokozatosság figyelembevételével most 400 ezer forintos bírságot állapítottak meg. Az arányos bírságkiszabás célja, hogy a jövőben visszatartsa a csatornát a hasonló jogsértésektől. A Médiatanács fontos céljának tartja, hogy nézők érdekeit védve következetesen fellépjen a jogsértő reklámozási gyakorlat ellen.
A reklámszabályok megsértése miatt a Médiatanács leggyakrabban a kereskedelmi tévékre szab ki bírságot. A Médiatanács 2011 óta a burkolt reklámok közzététele miatt eddig összesen 11 alkalommal marasztalta el a TV2-t összesen több mint 1,6 millió forintos bírsággal sújtva a szolgáltatót a jogsértő hirdetések megjelentetése miatt.