Az állam a Tv2-t szereti a legjobban
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
"Nem Balkán, ez már Ukrajna" – kirobbant a háború a tévés piacon címmel írt hosszú elemző cikket a hvg.hu a a magyarországi médiaviszonyokról. Ebből az derül ki, hogy
- egy Fidesz-közelinek tartott médiabirodalom vezetői szívesen újraosztanák a tévés reklámpénzeket
- már el is kezdtek tapogatózni ezügyben
- ezt a puhatolózást úgy hívta a szakma, hogy „a médiaügynökségek tesztelése”
- az óvatos érdeklődés akkor kezdődött, amikor Lázár János február 11-én a Reklámszövetséggel és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével a reklámadó bevezetéséről és az ügynökségi bónusz eltörléséről tárgyalt
- ám az egyeztetés eredménytelenül zárult
Csehül áll a magyar tévé
A hvg.hu elemzése szerint a földfelszíni sugárzású tévék, a köztévé, az RTL, és a TV2 megszenvedték tavaly a válságot tavaly: náluk 10 százalékos volt a visszaesés, miközben a kábelcsatornák növelni tudták a reklámbevételeiket. Szerintük
a Tv2 nincs jó bőrben
mert az utolsó elérhető beszámolója szerint 2012-ben 6,6 milliárdos mínuszt termelt.
Az állam viszont szereti a Tv2-t
A Mérték médiaelemző csoport múlt héten közzétett tanulmánya szerint ugyanis
míg 2008-ban az RTL részesedése a tévés állami reklámbevételekből 42 százalékos volt, a TV2-é pedig 27 százalék, ez az arány 2012-re megfordult: RTL-é 17,6 százalék, TV2-é 50 százalék. Történt ez annak ellenére, hogy az RTL nézettsége jobb volt.
Az igazi fordulat azonban tavaly történt. A reklámok kihelyezését kutató független Kantar Media adatbázisát, az AdEx+-t vizsgálva a következőt láthatjuk. A 2010-es kormányváltás óta a legtöbb állami közbeszerzést megnyerő ügynökség, az IMG így vásárolt reklámidőt a két nagy tévénél: a felvásárolt percek 86 százaléka jutott a TV2-re, és mindössze 14 százaléka az RTL-re. Idén januárban – ahogy grafikonunkon is látszik – pedig tovább torzult az arány: 96:4-re. Az IMG nyert idén a jegybank tenderén is: az MNB a Növekedési Hitelprogramjának második ütemét több mint 6 milliárd forintért reklámozza.
„Üzleti titok. Sajnálom”
A Hvg szerette volna megkérdezni az állami hirdetések mellett a Spar-reklámokat is kezelő Simicska-cég, az Inter Media Group ügyvezetőjét, Tóth Orsolyát arról, miért az alacsonyabb nézettségű Tv2-t részesíti előnyben, illetve milyen szempontok alapján teríti a közpénzből finanszírozott hirdetéseket, de ő csak ennyit válaszolt a lapnak:
Üzleti titok. Sajnálom.
A Hvg-cikk ezután a Mérték elemzőcsoport baljós hangú jóslatával zárul, miszerint
az állami hirdetések egy jelentős része már most is a TV2-nél, illetve a Fidesz-közeli cégek plakátjain, lapjaiban, rádióiban landolt, tehát a közpénzek újbóli átrendezését már ők is megsínylenék. Így egy újabb átrendezés már a piaci szereplők reklámjait is érintheti.