Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEML. Simon: A reklámadó provokáció
Az eheti Heti Válasz interjút közölt L. Simon László parlamenti államtitkárral a nemrég elfogadott reklámadó miatt. A politikus az egyik válaszában arról beszél, hogy a 2010-es médiatörvényt a kereskedelmi médiumok minőségjavulásának érdekében hozták, hogy a hírműsorok ne legyenek tele bűnügyi, baleseti és katasztrófahírekkel, de ez végül nem valósult meg.
Lefordítjuk: ezzel L. Simon voltaképpen elismeri az interjúban, hogy
Az is elhangzik, hogy Jobbik a kulturális és a sajtóbizottság ülésein többször is kifogásolta, hogy bármiféle következmények nélkül szegik meg a csatornák a médiatörvényt, például továbbra is hangosabbak a reklámok a műsoroknál, de L. Simon leszögezi, hogy a reklámadó nem feltétlenül ennek az egyenes következménye.
L. Simon viccesnek gondolja a sajtószabadságért aggódók panaszait, de szerinte nem tartozik ide Győzike vagy a ValóVilág műsorra kerülése, amik a reklámadó miatt, saját gyártású produkcióként megszűnhetnek. Azt is elmondja a politikus, hogy ha az összes nagy kereskedelmi médium megszűnne, akkor kevesebb vonat- és repülőgép-balesetről számolna be a sajtó, és egyébként is, nem ezek a médiumok végzik a politikai véleményformálást.
Arra felvetésre, hogy az emberek nagy része még mindig a médiából jut kultúrához azt válaszolta, hogy ez a közszolgálati média dolga lenne, de az nem végzi jól a feladatát. Végezetül hozzátette, hogy az egész törvényt
lehet egyfajta politikai provokációnak tekinteni.