Megint az RTL Klubot nézte a legtöbb fiatal

2014.10.07. 11:19
A nézettségi versenyben tovább nőtt az RTL fölénye, bár az egyes műsorok különharcában a TV2 megemberelte magát egy kicsit. A Sztárban sztár jól tartotta magát az X-Faktor ellen, és bizonyos értelemben jobban is szerepelt nála, de a múlt heti számokhoz képest majd’ 300 nézőt vesztett, ami elég jelentős.

A teljes lakosságot nézve a TV2-nek több oka is volt az örömre, hiszen a Tények visszavette a múlt héten elvesztett koronát, és 2-3 százalékkal minden hétköznap nagyobb közönségarányt tudott, mint a Híradó. A Sztárban sztár vasárnap este 29,2 százalékos közönségarányt hozott az RTL Klub műsorai ellen, köztük az X-Faktorral, amivel viszont csak másfél órán át, 20:00 és 21:30 között találkozott. Ebben az időszakban a Sztárban sztár 31,2 százalékos közönségarányról esett vissza 22-re, az X-Faktor pedig 21,6-ról ment fel 26,1-re. A teljes lakosságban a TV2 műsorát 1,46 millió néző látta, az X-Faktort 1,3 millió.

Itt aztán véget is ért a TV2 örömünnepe, hiszen az RTL Klub minden hétköznapi főműsort megnyert, a teljes lakosságban a Konyhafőnök–Éjjel-nappal Budapest–Barátok közt-triónak nem volt ellenfele, csak a főzős műsor hétfői kiadásának első félórája kapott ki a Tényektől 1 százalékkal. A kereskedelmi célcsoportban (18-49) az RTL dettó minden hétköznap estét megnyert, a Tények hétfőn, csütörtökön és pénteken viszont verte a Híradót, ami a két héttel ezelőttihez képest mindenképpen haladás.

Szombaton a TV2-nek a Tények egy félórája jutott, azon kívül a fiatalok el nem mozdultak a tévé elől. Az X-Faktor ismét a hét legnézettebb műsora lett, 41,9 százalékos közönségarányt hozott a kereskedelmi célcsoportban, pedig a TV2 biztos azt remélte a vele párhuzamosan vetített Transformerstől, hogy több embert érdekel majd, de nem így történt. Vasárnap este az X-Faktor 29,6 százalékon állt meg, amivel verte a Sztárban sztárt (26,5) már ha mindenképpen össze akarjuk hasonlítani a két műsort.

A heti toplista 18-49-ben nyomasztó RTL-fölényt mutat, a 20 legnézettebb műsorszám közül 19-et ad a piacvezető adó, a TV2 csak a Sztárban Sztárral fért be az élmezőnybe. A teljes lakosságban hangyányival jobb a helyzet, itt már 3 TV2-s műsor is szerepel.

És a végére egy szomorú szám: a Fapad című új magyar sitcom első része vasárnap este a kereskedelmi célcsoportban mindössze 44 628 nézőt érdekelt, a teljes lakosságban pedig 145 082-t. A köztévé új sorozata bukott, nem mintha mást vártunk volna tőle, de az kifejezetten vicces, hogy a sorozatról írt kritikát közel annyian olvasták a coment:com-on, mint ahányan nézték a tévében.