A 18-29 évesek 90 százaléka internetezik
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A magyarok infokommunikációs eszközellátottságát és médiafogyasztási szokásait vizsgálta szokásos negyedéves felmérésében a Kutatópont, 2000 felnőtt lakos megkérdezésével.
A kutatás eredményei szerint a 2014-ben, ha lassabban is, de folyamatosan növekedett a technikai szempontból jól felszereltek aránya, azaz
2014 végére ugyanis a magyarországi felnőttek kétharmadának volt lehetősége a fentiek otthoni használatára. Év végére emellett
- minden második megkérdezett magyar felnőtt otthonában legalább egyvalakinek volt okostelefonja,
- tablet az otthonok valamivel több, mint 12 százalékában van,
- és mérföldkőhöz érkezett az okostévék aránya is, amely az év végére átlépte az 5 százalékos szintet.
2014 végén három 18 éves vagy annál idősebb megkérdezettből ketten interneteztek valamilyen gyakorisággal, és minden második magyar felnőtt napi internetezőnek számított.
Kelet felé kéne nyitni
Magyarország középső és nyugati felében továbbra is 5-6 százalékponttal magasabb az internethasználók aránya, mint az ország keleti felében, a települési lejtő szerint azonban ennél jelentősebb különbségeket is megfigyelhetünk, amelyek alig változtak 2014 folyamán.
Iskolai végzettség szerint az alapfokú és középfokú végzettségűek között találjuk a legjelentősebb különbséget:
- a középfokú végzettségűek háromnegyede (75 százalék) internetezik,
- míg az alapfokú végzettséggel bíróknak csak az 52 százaléka.
A 18-29 évesek a legaktívabb netezők
A 18-29 évesek 90 százaléka szokott internetezni és ugyan a kor előrehaladtával az internetezők aránya csökken, még az 50-59 évesek korosztályában is a többség (55 százalék) internetezik, azonban a 60 év felettiek közül csupán minden harmadik (34 százalék) használja a netet.
Az online tartalomfogyasztás tekintetében vezető helyen a magyar nyelvű hírportálok olvasását találjuk. Minden második magyar felnőtt legalább alkalmanként olvas ilyen tartalmakat,
Minden harmadik megkérdezett szokott legalább alkalmanként online filmet, videót nézni (36 százalék), 32 százalék internetes fórumokat olvasni. Ennél valamivel kevesebben olvasnak legalább alkalmanként blogokat (29 százalék), töltenek le zenéket vagy filmeket (27 százalék), hallgatnak online rádiót (11 százalék), vagy néznek online tévéadásokat (8 százalék).
Akadnak klasszikus tévénézők és rádióhallgatók is
Az online médiafogyasztás mellett hagyományos elektronikus médiával is jelentős időt töltenek a magyarok, rádióhallgatással nagyjából az internetezéssel megegyező mértékűt (hétköznaponként egy-másfél óra, hétvégénként háromnegyed óra), míg tévénézéssel nagyságrendileg kétszerannyi időt töltenek.