86 agyzsibbasztó reklámot látunk naponta
2014-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 49 percet töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint egy évvel korábban. Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 26 perc volt, ami alatt egy személy átlagosan 86 darab televíziós reklámot látott.
Ez derült ki a Nielsen Közönségmérés tévépiaci körképéből.
A 18 év alattiak kevesebbet, az 50 felettiek többet tévéztek, mint 2013-ban:
- A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 22 percről 3 óra 18 percre csökkent,
- a 18-49 éves korcsoporté változatlan maradt: 4 óra 1 perc,
- az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 16 percet töltöttek a televízió előtt, 6 perccel többet, mint egy évvel korábban.
2014 nyertesei a szórakoztató és a közszolgálati csatornák voltak
Fotó: Nielsen
A Nilesen közönségmérése emellett kimutatta:
- tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a tévéjét,
- a 7,1 millió emberből 6,5 millió meg is nézett legalább egy tévéreklámot,
- az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 26 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 9 százaléka.
Sőt! 2014-ben a magyar nyelvű csatornákon rekordszámú, 5 358 215 darab hirdetés került képernyőre!
Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 14 680 darab volt, összesített hosszát tekintve 32 238 órát, azaz 4,25 évet tettek ki a reklámok. Íme még néhány érdekes 2014-es adat:
- 612 hirdető 1087 márkát hirdetett 7360 féle különböző reklámban,
- ezek közül 5 978 volt teljesen új hirdetés,
- egy hirdetés átlagosan 728-szer került adásba.
- 1 199 506 darab „Gyógyhatású készítmények” reklám volt,
- „Kereskedelem” típusúból 890 863 darab,
- kaja: 727 620 darab,
- „internetes kereskedelem” 317 819 darab,
- megfázás, influenza elleni gyógyszer: 306 220 darab