Mi lesz a TV2-vel a Rising Star után?

2015.02.10. 17:00
A kereskedelmi célcsoportnak hívott 18-49-es korosztályban a TV2 a legnézettebb 30 műsor közé mindössze két produkcióval tudott bekerülni a múlt héten, ezek közül ez egyik egy Tények-adás volt, a másik a Rising Star utolsó előtti kiadása. A tehetségkutató ezen a héten búcsúzik, hogy utána mi lesz a csatornával nem tudni, bár a naponta jelentkező Éden hotel akár még meglepetést is okozhat. Minden értelemben.

A 18-49-es toplistából most nem mutatjuk meg mind a harminc versenyzőt, mert minek, elég az eleje, tessék:

Csatorna Műsorcím Dátum Kezdés Vége AMR AMR % SHR %
1 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/5/15 20:31:14 21:18:03 483757 11,8 27,6
2 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/2/15 20:32:02 21:14:09 464189 11,3 25,6
3 TV2 RISING STAR /ZENEI TEHETSEGKUTATO/ 2/8/15 18:54:32 21:37:00 462372 11,3 22,9
4 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/3/15 20:28:22 21:10:26 450889 11,0 25,7
5 RTL KLUB EJJEL-NAPPAL BUDAPEST /MAGYAR FILMSOR./ 2/5/15 19:22:33 20:31:13 432781 10,6 26,9
6 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/6/15 20:30:07 21:14:43 425286 10,4 24,9
7 RTL KLUB EJJEL-NAPPAL BUDAPEST /MAGYAR FILMSOR./ 2/2/15 19:22:21 20:32:01 423979 10,4 25,5
8 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/4/15 20:27:11 21:11:16 413235 10,1 24,2
9 RTL KLUB EJJEL-NAPPAL BUDAPEST /MAGYAR FILMSOR./ 2/3/15 19:21:14 20:28:21 401894 9,8 25,5
10 RTL KLUB EJJEL-NAPPAL BUDAPEST /MAGYAR FILMSOR./ 2/4/15 19:19:58 20:27:10 390592 9,5 25,7

Teljes lakosságban sokkal jobb a TV2 helyzete, viszont a reklámozókat nem nagyon érdekli, hogy a 65 éves Jani bácsi mit néz este héttől, nekik a nagyobb vásárlóerővel bíró 18-49 a fontos. Azon persze el lehetne gondolkodni, hogy mennyivel ér többet potenciális vásárlóként Pisti, a friss érettségivel a kezében, mint egy 50 éves plasztikai sebész, de mint értünk mi a közönségméréshez. Ezt a listát már a Rising Star vezeti, több mint egymillió idősebb nézőt rárakva a 18-49-ben mért 462372-re:

Csatorna Műsorcím Dátum Kezdés Vége AMR AMR % SHR %
1 TV2 RISING STAR /ZENEI TEHETSEGKUTATO/ 2/8/15 18:54:32 21:37:00 1485408 16,5 28,8
2 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/5/15 20:31:14 21:18:03 1193410 13,2 26,1
3 RTL KLUB FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/ 2/6/15 18:53:50 19:16:18 1167461 12,9 26,5
4 RTL KLUB HIRADO 2/5/15 18:00:05 18:53:55 1159500 12,8 29,1
5 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/2/15 20:32:02 21:14:09 1157219 12,8 24,6
6 RTL KLUB HIRADO 2/6/15 18:00:05 18:53:49 1132970 12,6 27,4
7 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/3/15 20:28:22 21:10:26 1126129 12,5 24,1
8 TV2 TENYEK 2/8/15 17:59:58 18:50:17 1121391 12,4 23,9
9 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/6/15 20:30:07 21:14:43 1121324 12,4 23,9
10 RTL KLUB BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 2/4/15 20:27:11 21:11:16 1106123 12,3 23,9

A napi adatokat megnézve sem tudunk mást mondani, csak azt, amit a múlt héten, meg előtte: a fiatalok főműsoridőben nem hajlandók TV2-t nézni, pedig szombat este nagyon jó filmet adtak, a Trópusi vihart, amit egy félóra erejéig a köztévé is elkapott A Dal című rettenettel, sőt, az RTL-t is, ahol meg a Die Hard 2 ment. Apróság, de szombaton este 18-49-ben 21:00 és 23:00 között 12 százalékos közönségaránnyal nyerni, az elég siralmas az RTL-re nézve is. A nézők láthatóan élnek azzal a lehetőséggel, hogy 130-140 magyar nyelvű csatornából  lehet válogatni, és ha nem kapnak prémiumtartalmat a két nagy kertévén, elmennek máshová. A Dal a teljes lakosságban is fickós volt, 15,7 százalékos közönségarány, 671 ezer néző, nem rossz.

A Tények vs. Híradó csatát a múlt héten is az RTL nyerte a fiataloknál, a Barátok közt és a Budapest éjjel-nappal hozta szépen azt, amit tud, a csatorna 18:00 és 21:00 óra között 26 százalék környékén mozgott hétfőtől péntekig, míg a TV2 12-13 százalék felé nem nagyon ment. A hét egyik sikertörténete egyébként a Magyarul Balóval, ami 23:30-tól tud 12 százalék körüli közönségarányt.

A teljes lakosságban a TV2 javít ahogy szokott, az idősebbek ezek szerint a kétfejű birkára jobban buknak, mint Rogán Antal ingatlanügyeire, a Tények ennek megfelelően 4-3 arányban nyerte a hetet a Híradó ellen, de a hétköznapok ezen kívül pont olyan siralmasak, mint a kereskedelmi célcsoportban. Vegyük a keddet mondjuk, amikor is a fiataloknál a Jóban Rosszban 190 néző környékén mozog, a teljes lakosságban viszont 788 000 embert érdekel. A vele szemben vetített Éjjel-nappal Budapest 423 ezer nézőt dupláz meg 903 ezerre, ez a különbség azért szembetűnő. A Rising Star a teljes lakosságban tarolt, nyerte a hetet, a vasárnapot, mindent, 28,8 százalékos közönségarány, 1,48 millió néző, lehet pacsizni. De kivel?