A Rising Star-döntőt másfél millió néző izgulta végig

2015.02.16. 14:15
Ezen a héten nem volt kérdéses, melyik műsor készítői verhetik legjobban a mellüket: a Rising Star a kereskedelmi célcsoportban és a teljes közönségben is mindenkit elvert, előbbiben 26, utóbbiban 31,1 százalékos közönségaránnyal futott. A szokásoknak megfelelően a TV2 másnak annyira nem örülhetett a héten, de ebbe már igencsak beletörődtek.

A Rising Star vasárnapi döntője rekordokat döntögetett:

  • ilyen magas közönségaránya nem volt a műsor egy epizódjának sem,
  • több mint félmillió néző regisztrált az applikáción keresztül,
  • összesen 1 132 236 szavazat érkezett az énekesekre,
  • Várhegyi Lucas Palmira a fináléban 131 524 szavazatot kapott,
  • összesen 16 977 405 szavazat érkezett az első évad alatt.

Ez mind szép és jó, de csak egy műsor a sok közül, ugye, 18–49-ben a nézettségi toplista első húsz helyezettjéből 17-et adott az RTL Klub és hármat a TV2 (a teljes lakosságban 14-6 volt az arány). Szombaton a fiatalok körében a Cool is nagyobb közönségarányt ért el a főműsoridőt tekintve, és az m1 is vészesen közel járt ehhez. A táblázatban az előző heti főműsoridős (19:00 - 23:00) közönségarányok láthatók.

18-49 SHR% M1 TV2 RTL KLUB VIASAT3 F+ COOL
2/9/15 Hétfő 3,9 12,6 20,1 4,3 4,3 9,1
2/10/15 Kedd 2,4 12,0 19,9 4,6 5,0 7,7
2/11/15 Szerda 2,3 11,7 23,0 5,2 5,9 7,1
2/12/15 Csütörtök 2,1 10,8 19,5 4,6 6,0 7,8
2/13/15 Péntek 3,5 9,5 18,7 4,5 7,1 7,2
2/14/15 Szombat 7,3 8,6 18,9 4,0 7,6 8,7
2/15/15 Vasárnap 2,5 24,2 15,8 3,4 5,4 4,7
átlag:    3,4 13,1 19,3 4,3 5,9 7,4

A Dal nézőszáma a középdöntőre nem változott jelentősen (157 605 / 599 086), de míg múlt héten ezzel nyerte idősávját az m1-nek, ezen a héten nem sikerült neki: a fiatalok körében 9,4 százalék volt a közönségaránya, míg a vele szemben sugárzott Valentin-nap (RTL) 20 felett teljesített. Ugyanez a teljes lakosságban 14,2 vs. 17,2 volt.