Rengeteg pudingot nézett Magyarország

2016.01.13. 17:19

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2015 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 2 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel többet, mint egy évvel korábban. A tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató és közszolgálati csatornákat, mint az előző év azonos időszakában, miközben az országos kereskedelmi csatornák részesedése kis mértékben csökkent.

Nézzük meg lebontva:

  • a 4-17 évesek átlagban 3 óra 28 percet tévéztek, 1 perccel kevesebbet előző évhez képest
  • a 18-49 évesek pedig 4 óra 5 perc, 6 perccel kevesebbet, mint 2014-ben
  • az 50 évnél idősebbek naponta átlagosan 6 óra 41 percet tévéztek, 11 perccel többet, mint egy évvel korábban.

Szóval nem akarok itt médiaelemző szerepében tetszelegni, de mintha a tinik inkább interneteznének, mint filmet néznének. Sőt, visszamenőleg, azaz időeltolásos módszerrel végképp alig néznek tévét, a teljes népesség átlagosan a tévézésének 1,1%-át töltötte így.

A közszolgálati csatornák nézettséges minimálisan, de nőtt, 16,7%-ra (15,5% volt előző évben). Az általános szórakoztató csatornák, és a filmcsatornák is 1,1 százalékpontos növekedést szedtek össze. 19,6% és 10,1% volt az arányuk. A gyerekcsatornák 5,2 százalékos közönségarányt értek el.

Az RTL Klub és a TV2 együttes részesedése 26,2% volt, csökkenés a tavalyi 29,4% óta. Az emberek leginkább mozifilmeket néztek a tévében, 17,9%-os aránya volt a műsorfogyasztásban, pedig a műsoridőnek csak a 11,6%-át teszik ki a filmek. Ha most is médiaelemző lennék, azt mondanám, hogy az emberek nagyon szeretnek filmeket nézni a tévében.

És jöjjön a kedvenc információmorzsánk: a napi fogyasztási cikkek (FMCG) közül a legtöbbször pudingot és tejalapú desszertet hirdettek a képernyőkön, ezt a parfüm/kölni, illetve a szeletes csokoládé követi. Meg mernénk esküdni, hogy amúgy a gyógyszer vezetne, ha nem csak az FMCG-ket vizsgálnák.