A GVH még 2014 végén figyelt föl arra, hogy az RTL 2015-től csomagban, ún. közös csatorna átlagáron értékesítette az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, emellett pedig részesedésvállalások elfogadásához kötötte a kedvezőbb hirdetői pozíciót. Ez pedig a GVH szerint alkalmas lehet arra, hogy torzítsa a versenyt az országos televíziós reklámpiacon. A vizsgálatot 2015. június 15-én kezdték csak el, és még most is tart.
Vidus Gabriella, az RTL vezérigazgatója a Kreatívnak adott interjújában azt mondta,
a GVH valóban szenzitív időszakot választott arra, hogy az ügyfeleinket megkérdezze, hiszen a jövő évi költéseikről mostanában kell tárgyalnunk velük.
Vidus nem hiszi, hogy az RTL és a kormány között feszültség lenne, a vizsgálat mögött más indíttatást sejt.
Ez a vizsgálat nem most indult. Az elmúlt 10 évben ez a negyedik GVH-vizsgálatunk. Most a tavaly bevezetett árazásunkat vizsgálják. Ők vizsgálódnak és majd levonják a következtetést. Információnk szerint ezt a TV2 kezdeményezte a hatóságnál valamikor 2015 elején. Ha valaki összeesküvéseket akar alkotni, akkor a hír nyilvánosságra kerülésének időpontja jól jön neki.
Az RTL, mondta a vezérigazgató a Kreatívnak, a saját árazásának kialakításakor maximálisan figyelembe veszi a GVH szabályait, így meggyőződése, hogy semmi szabályellenes nincs a gyakorlatukban.