Hogy lenne a világ ura a Netflix, ha az Amazon és a Hulu is simán lenyomja?

GettyImages-478420554
2016.04.25. 07:38

A streamingpiac egyre fontosabb és értékesebb, mivel az amerikai trend, ami a többihez hasonlóan az egész világra jellemző lesz (hol hamarabb, hol később), azt mutatja, hogy a most felnövő generáció, a jelenlegi 9-14 éves ek nagy többsége már nem néz tévét, és a tartalmat a Netflix-YouTube-Hulu-Amazon vonalon fogyasztja, akkor, ott, és amikor ő akarja, nem pedig a hagyományos tévéadásokból, akkor, amikor a tévéadók megmondják.

A világuralomra törő Netflix azonban azzal párhuzamosan, hogy saját gyártását növeli (5 milliárd dollárt költenek el erre a célra csak idén), a filmarchívuméának nagyságát viszont csökkenti. Egy felmérés szerint 2014 januárja óta a tartalmuk 31,7 százalékát vesztették el, ami akárhogy is nézzük, elég nagy szám - ma 2000 filmmel van kevesebb az archívumban, mint egy évvel korábban.

Az Amazon ebben köröket ráver a Netflixre, négyszer annyi filmet kínálnak Prime előfizetőiknek, igaz, csak kevés országban vannak jelen (USA, Kanada, Nagy-Britannia, Németország, stb.) és ugyan nagyon régóta vannak pletykák arról, hogy előbb-utóbb ide is beteszik a lábukat, de azt az exponenciális terjeszkedést, amit a Netflix művel, ők még nem érték el. Az ábrán az Amazon, a Hulu és a Netflix kínálata látható, sötétkékkel a filmeket, világossal a sorozatokat ábrázolták.

screen shot 2016-04-21 at 9.47.34 am.png

Az nyilvánvaló, hogy sorozatok tekintetében a Netflix még mindig vezet (a számok az amerikai kínálatot mutatják, nálunk ennek a 16-18 százaléka érhető el), viszont a Hulu ebben is legyűri a Netflixet. A cég ettől nem esik kétségbe, szerintük a minőségi saját gyártású tartalom hosszú távon sokkal vonzóbb az előfizetőknek, mint a nagyobb kínálat. A statisztikák szerint nekik van igazuk: saját gyártású sorozataik 5-ből átlagosan 3,87-es értékelést kapnak, míg a más gyártóktól származó tartalmak csak 3,47-et.