Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMegbukott a Kicsi óriások, szárnyal a Sztárban sztár
Az RTL-nek sem jöhet össze minden: a Kicsi Óriások című gyerek-tehetségkutatója a kereskedelmi célcsoportban már csak 10,9 százalékon ketyeg, ami nettó bukás, emberemlékezet óta nem szerepelt ilyen rosszul RTL-es saját gyártás az anyacsatornán. Csak érdekességképpen: a Kismenők című TV2-s vetélkedő a hagyományosan rosszabbul nézett élő adásokra is csak 17-18 százalékra csökkent le. A Sztárban sztár nézettsége a teljes lakosságban megint emelkedett egy kicsit, és mindenféle összevetésben a hét legnézettebb műsora volt.
Az X-Faktor a második adásra veszett közönségarányából (31 vs. 29,5%), viszont 18-49-ben a nézőszámát 25 ezer, a teljes lakosságban 45 ezer nézővel növelte, ennek is lehet örülni, ha már a Kicsi Óriások ennyire gyengén szerepel. Szombaton az X-Faktor a heti adástól mentesített, sima hétvégi showműsorrá lefokozott Star Academyt verte, a TV2 műsora 9,8 százalékos közönségarányt hozott a kereskedelmi korcsoportban, le sem írjuk, hogy ótvaros nagy bukta, mert minek. A vasárnap megint a Sztárban sztáré lett, és az utána betolt Z világháborúé – Brad Pitt zombifilmje A Da Vinci-kódot verte minden korosztályban.
Egy műsorral nem lehet értékelhető heti nézettséget csinálni, ahogy azt az ősi albán tévés közmondás is mondja, a főműsoridőt tekintve az RTL 35,2, a TV2 19,8 százalékos közönségaránnyal bír, az egész napot nézve a verseny 28,7 - 18.1 arányban alakult. A hétköznapok a teljes lakosságban és 18–49-ben is ugyanazt az unalmas képet mutatják, azaz este hatkor a magyar leül RTL-t nézni, és nem nagyon kapcsolgat át, mert minek. 10 százalékos közönségarány fölé a TV2-n hétköznapi főműsorban stabilan a Tények és az Ezek megőrültek tud csak kerülni (18–49-ben és teljes lakosságban is ez a helyzet), de ritka az a tévés szakember, aki 10,2 százalék láttán elégedett lenne.
Az RTL hétfőn indította el a Konyhafőnököt a Nyerő páros sávjában, hétfőn 18–49-ben 21 százalékos közönségarányuk volt, majd kedden 25, és szépen beálltak 22-re, amivel azért elégedettek lehetnek a Nagytétényi úton. És ha már gasztró, Borbás Marcsi Gasztroangyala továbbra is uralkodik a szombat délután 5 órás sávban, a teljes lakosságban 11 százalékos közönségaránya van, amivel a kertévéket is veri. A kereskedelmi célcsoportban persze közel sem ilyen jó (3,9), de a közmédia az idősebbekre céloz.