Julianna, Lilla
-1 °C
10 °C
Index - In English In English Eng

Elküldték a Mediaworks-től az MNB-alapítványok botrányait feltáró újságírót

2016.11.27. 16:11

„Három héttel azután, hogy a kormányközeli Opimus Press megvette a lapot kiadó Mediaworkst, november közepén Csabai Károly újságíró közös megegyezéssel távozott a kiadó üzleti lapjától, a Világgazdaságtól" - írja a 444.hu. A lap hozzáteszi, Csabai legutolsó írását az MNB-alapítványok ingatlanvásárlásáról eltávolították a lap online felületéről.

A cikk szerint közelebbi és távolabbi kollégák is úgy érzékelik, hogy a személyi váltások nem szakmai alapon történtek: Csabai távozásával egy időben Mezősi Tamás főszerkesztővel is szerződést bontottak. Mezősit Deák Bálint, a Napi Gazdaság, és a Magyar Idők egykori munkatársa váltotta, aki évek óta dolgozik Liszkay Gábor új kiadóvezető keze alatt.

A Népszabadság munkatársai közül alig maradt valaki a Mediaworksnél, de a cikk szerint a VG-vel más tervei vannak a vezérigazgatónak, Liszkaynak: egy fideszes Financial Times-t akarnak faragni belőle, ami nem színtiszta propagandát tolna, de azért a politikailag releváns témákban egyértelmű irányt mutatna. Így az MNB-vel is alakulni látszik a viszony, el is tűnt a fent említett újságíró fent említett cikke a VG Online-ról.

Csabai a rendszerváltás óta újságíró, ő írt elsőként a sok milliárd közpénzt ide-oda rakó MNB-alapítványokról, sőt vitte perre az ügyet a titkolózó alapítványokkal szemben. A főszerkesztő nem akart nyilatkozni az újságíró távozásáról/menesztéséről, az MNB pedig tagadja, hogy bármilyen szinten, bármi közük lenne a dologhoz.

A 444 megemlít néhány cikk Csabaitól, amit érdemes visszaolvasni a témában, klikkeljen: