Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMDrágán hirdetik a semmit a kormánybarát sajtóban
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Népszava szerette volna megtudni, mégis miért kell alkalmanként több mint kétmillió forintot a kormányközeli Magyar Időknek adni azért az egyoldalas reklámért cserébe, ami egy, egyelőre csak papíron létező startup-programot hirdet. Az állami villamosművek (MVM Zrt.) nem válaszolt a kérdésre. Erről a hirdetésről van szó:
Nem ez az első és vélhetően nem is az utolsó MVM-reklám a 80 százalékban állami reklámköltésből finanszírozott lapban, ahol az egyoldalas hirdetések listaára 2 400 000 forint, (plusz az egyéb költségek). Az állami cég a lap egyik legnagyobb hirdetője egyébként. A hirdetésben látható mvmedison.hu oldalon egyelőre semmi nincs, egy hírlevélre lehet feliratkozni, amit a Népszava lelkiismeretesen meg is tett, de nem kapott vissza semmit. Az MVM arra a kérdésükre, hogy miért pont a nem auditált, becslések szerint 5000-es példányszámmal bíró kormányközeli lapban hirdetnek, nem válaszolt semmit.
Nem ez az egyetlen, egész oldalas, állami hirdetés a Magyar Időkben, ami, ha a Népszabadság beszántása kapcsán kormányoldalról oly előszeretettel előrángatott "piaci verseny van" indokot nézzük, egy életképtelen sajtótermék, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. is lelkesen hirdet benne - egy csináld magad pályázatot, ami környezettudatosságra nevel. Ezzel kapcsolatban azt kérdezték az MVM-től, hogy miért pont a Magyar Időket választották, illetve azt, hogy hányan jelentkeztek a pályázatra. Választ erre sem kaptak.
Az Átlátszó ezzel párhuzamosan a Magyar Idők és a dettó kormánybarát, szintén ötezres példányszámúra saccolt Magyar Hírlap mellékleteként kiadott, lakossági tájékoztatóként aposztrofált Paks2-reklámfüzetet nyomába eredt. A füzet maga 1,5 millió, a terjesztés 1,2 millió forintba került, tudta meg a portál Vastagbőr nevű blogja. A reklámokat a hagyományoknak megfelelően az Egyesült Reklám Konzorcium, azaz Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának két cége, az Affiliate Network Kft. és a Network360 Kft. szállította, az állami reklámtenderek Messije.
A reklámköltések kérdése az Együtt politikusait is érdekelte, kérdésükre Rogán Antal propagandaminisztériuma a jól bevált elmúltnyolcévvel válaszolt.