Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Média
- Kultrovat podcast
- krigler gábor
- podcast
- kultrovat podcast
- hbo
- interjú
- barátok közt
- tévésorozat
Miattam volt csuklyás gyilkos a Barátok köztben
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Krigler Gábor, az HBO kreatív producere jelenleg a magyar sorozatgyártás legnagyobb hatalommal járó székében ül: gyakorlatilag ő felel a Terápia és az Aranyélet történeteiért, illetve az ő kezében gyűlnek össze a csatorna forgatókönyv-fejlesztései. Azaz a jövő HBO-s magyar sorozatai. Úgyhogy leültünk vele beszélgetni a Kultrovat podcast 17. adásában.
Krigler pécsi egyetemistaként találkozott egy angol nyelvű hirdetéssel, ami azzal csábította, hogy megtanulhat sorozatot írni. Végül egy traktorgyárban kötött ki, ahol éppenséggel naphosszat kellett írni a Barátok közt történetszálait. Egy előléptetés és három év munka után viszont kiszállt a megterhelő melóból, és megírta a Folyt. köv. című, még ma is hasznosnak és hiánypótlónak számító könyvét arról, hogyan is kell sorozatot írni. Nem úgy, hogy az ember leül és gondolkodik, miközben bámul kifele az ablakon, hanem kemény melóval, strukturáltan, átgondolva, rendszerezve.
Krigler aztán – két gyerek születése és egy férfifaló gyerekszörnyről szóló, befejezetlen regény megírása után – az HBO-hoz került, ahol jelenleg lubickol a munkájában. Amiről részletesen is beszél, úgyhogy ezt a podcastot különösen ajánljuk azoknak, akiket érdekel a sorozatgyártás a legapróbb részletekig. Krigler mesél arról, mi történik egy írószobában, milyen engedélyeztetési folyamaton kell átmennie egy-egy forgatókönyvnek, és kié az utolsó szó, amikor le kell forgatni egy jelenetet. Beszéltünk arról is, hogy miben változna az Aranyélet, ha egy rész mondjuk 1 milliárd forintból készülhetne, illetve mesélt nekünk – részletek nélkül – azokról a sorozatokról is, amiket a magyar HBO éppen fejleszt.
Podcastot hallgatni nagyon jó. Hosszú utazásokon, amikor már az összes zenénket rongyosra hallgattuk, és kiolvastuk a könyvet, és egyébként is ráz a busz/vonat, és összefolynak a betűk. És míg olvasni csak nehézkesen, podcastot hallgatni vezetés közben is lehet, sokkal jobb élmény mint bármelyik kereskedelmi rádió reklámszüneteit nyomogatni. Podcastot hallgatni futás és edzés közben is nagyon hasznos, mert így szellemileg nem vész kárba az az idő sem, amit a testedzésre fordítunk. Podcastot hallgatni takarítás és mosogatás közben is nagyon élvezetes, úgy elszáll az idő, mintha sosem lett volna. Sőt, ha nem olyan a munkája, mint nekünk, hogy szavakat kell egymás mögé rakni, hanem mondjuk pixeleket vagy dobozokat, akkor még munka közben is csak úgy szalad vele az idő.
Ne maradjon le semmiről!