Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Majdnem összejött a TV2-nek a harmadik este is, amire (egy héten háromszor is nézettebbek mint a kokurencia) vagy nyolc éve nem volt példa, de a május 1-jét nem tudták behúzni. A Nagy Duett viszont magabiztosan, 313 949 nézővel hozta a 18-49-es korosztályt, igaz, a 20 százalék alá eső közönségaránya a második legrosszabb a műsor történetében. A teljes lakosságban 24,2 százalékos közönségarány mellé 1 049 859 nézőjük volt, 200 000-el több, mint a második helyezett RTL Híradónak.
A nézettségi toplistán a Nagy Duett mögött 18-a kereskedelmi korcsoportban két Vasember-film áll a dobogón, a teljes lakosságban két Híradó. Az első harmincban a TV2 hat műsorral szerepel, ebből két saját gyártás (Tények) és négy film, az RTL 24 műsorszámából hat vásárolt tartalom csak, 18 saját produkció (18-49). A teljes lakosságot nézve a TV2 kilenc műsort delegált az élmezőnybe, az RTL 21-et.
Az RTL múlt hét kedden elindított, Házasság első látásra című realityje az első három adást nézve egyenletesen teljesített, 22,3 százalékos közönségaránnyal indult, majd felment 24-re, és kicsit csökkent 23,4-re, a pénteki adás viszont csak 20,6 százalékot tudott (18-49-es korcsoportról beszélünk). Ezzel együtt minden adása nyerte saját műsorsávját, ahogy az Éjjel-nappal Budapest, a Barátok közt és a Híradó is, hétköznap a TV2-nek babér továbbra sem terem. A Tények az egyetlen műsoruk, ami 15 százalékos közönségarány fölé tud kerülni hétköznap, a második legjobb Extrém Activity is csak 10 százalékon vegetál.
A teljes lakosságot nézve a helyzet nem sokkal jobb, mármint a TV2-re nézve, a Tények után a nézők menekülnek a műsoraik elől, egyedül Ördög Nóra gyerekvetélkedője érdekli a nézőket, a 18-49-ben hozott 9,8 százalékot megfejelve 13,7 százalékra is felment a közönségaránya. Szombaton a teljes lakosságot tekintve elég csehül álltak, hét óra után a Tények 20,1 százalékos közönségaránya megfeleződött, a Shrek 9,1 százalékon ketyegett csak a maga 350 443 nézőjével, de ami a legérdekesebb, hogy szombat este fél 8 és fél 9 között a Duna volt a legnézettebb tévé a Végtelen szerelem című török sorozattal, 406 000 nézőjük volt ugyanis.
A kereskedelmi korcsoportban a szombatot a TV2 vitte, itt a Végtelen szerelem mindössze 34 969 nézőt tudott, azaz kb. 350 000, 49 évnél idősebb nézője volt a sorozatnak. A Shrek viszont a TV2-n leverte Bud Spencert az RTL Klubon, igaz, az Akit bulldózernek hívtak soha nem tartozott az egykori vízilabdázó legnépszerűbb filmjei közé itthon.
Az egész napos közönségarányban a TV2 kábelportfóliója szépen felhozta a tévét csoportszinten: 18-49-ben a különbség már csak alig 4 százalék az RTL javára (24 vs. 20,5). Főműsoridőben nagyobb a különbség, de itt is csökkent, hiszen míg múlt héten 33-20,1 százalék volt, most 29-22,1 az arány.