Rogánék hárommilliárd forintot tapsoltak el a Magyarország erősödik-kampányra
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Ahogy az az Átlátszó cikkéből kiderül, az adatigénylésre válaszol elektronikusan (pdf-ben) kaptak választ, a kormányzati kommunikáció utóbbi pár hónapban bevezetett új elemeként olyan formátumban, amiben nem lehet keresni, és amivel a profi szövegfelismerő rendszerek sem tudnak kihámozni semmit, így kézzel kellett kisilabizálni, mire ment el a nagy talicskányi adóforint.
A kormány 2016. december 15-én indította el a "Magyarország erősödik!" szlogenű reklámkampányát, amire nettó 1 milliárd forint értékben rendeltek médiamegjelenést a Csetényi Csaba tulajdonában lévő Affiliate Network Kft.-től, 2017. január 5-én pedig nettó 1,86 milliárd forint értékben a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-től. 2015-ben egy ugyanilyen nevű kampányt már lezavartak egyébként, de az akkor kijött 475 millió forintból. A mostani kampányra összesen 3 milliárd forint ment el a bevezetőben említett 10,7 milliárdos teljes reklámköltésből.
- A hárommilliárd nagyjából egyharmadát az az Atmedia kapta, ami a TV2-csoport és a köztévé csatornáinak reklámidejét is értékesíti, tulajdonosa 2016 decembere óta pedig Tombor András, kormányközeli üzletember, aki éppen a Mandiner konzervatív véleményportál felvásárlásával foglalkozik.
- Szintén jól járt a Garancsi István tulajdonában lévő Esma, nekik közel félmilliárd forint jutott a nagy kalapból, amiért cserébe országszerte több ezer lengőkaros táblát, avagy elefántfület helyeztek ki.
- 265 millió forint vándorolt az Odex kasszájába, ők óriásplakátokat, citylightokat és BKV-posztereket helyeztek el.
- A TV2 nemcsak az Atmedián keresztül részesült a költésből, közvetlenül 269 millió forintot kaptak a kampányra, és jutott egy kis apró Andy Vajna rádiójának, a Rádió 1-nek is, 85,5 millió forint.
- 93 millió forint értékben a Habony Árpád-féle Modern Media Group Kft. lapjai, azaz a nyomtatott és online Lokál, és a 888.hu is részt vett a kampányban.
- Az Origónak 160, a Ripostnak 100 millió jutott.
- A Magyar Időkben és a Karc FM nevű rádióban megjelent hirdetések 58,74 millió forintba kerültek.
- Nem, nem maradt ki Mészáros Lőrinc Mediaworks nevű cége sem, lapjai 97,76 millió forintért tették közzé a sikerpropagandát, az Echo TV 34,48 millióért.
- Az ATV 48,86 milliót kapott a Magyarország erősödik c. kampányból.
- A kisebb vidéki rádiók reklámidejét értékesítő KOD Media Kft. 33,86 millió forintot kapott a reklámokért. Ennek a cégnek Csetényi Csaba üzlettársa, Krsko Tibor a tulajdonosa.
- A Magyar Hírlap 30,9 millió, a közmédia 27,59 millió, a Pesti Srácok 17,24 millió, a Demokrata 12,55 millió, a Figyelő pedig 10,59 millió forintért cserében szajkózta az üzenetet.
- Sőt, Rogánék közel 20 millió forintért még a Facebookon is hirdettek.
- A vidéki tévékre, nyomtatott és online lapokra szakodosott Village Media Kft. nettó 97,3 millió forintért tett közzé hirdetéseket.