Arnold, Levente
17 °C
27 °C

Rogánék hárommilliárd forintot tapsoltak el a Magyarország erősödik-kampányra

2017.05.31. 16:56
Az Átlátszó közadatigénylésben kérte ki a Rogán Antal által vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámszerződéseit, azokat, amiket 2016. november 1. és 2017. február 28. között összesen nettó 10,7 milliárd forint értékben kötöttek Balásy Gyula cégeivel (New Land Media Kft. és Lounge Design Kft.), és Csetényi Csaba vállalkozásaivak (Network 360 Kft. és Affiliate Network Kft.) A szerződések kormányzati hirdetések közzétételére szóltak.

Ahogy az az Átlátszó cikkéből kiderül, az adatigénylésre válaszol elektronikusan (pdf-ben) kaptak választ, a kormányzati kommunikáció utóbbi pár hónapban bevezetett új elemeként olyan formátumban, amiben nem lehet keresni, és amivel a profi szövegfelismerő rendszerek sem tudnak kihámozni semmit, így kézzel kellett kisilabizálni, mire ment el a nagy talicskányi adóforint.

D MAR20161027003
Fotó: Marjai János / MTI

A kormány 2016. december 15-én indította el a "Magyarország erősödik!" szlogenű reklámkampányát, amire nettó 1 milliárd forint értékben rendeltek médiamegjelenést a Csetényi Csaba tulajdonában lévő Affiliate Network Kft.-től, 2017. január 5-én pedig nettó 1,86 milliárd forint értékben a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-től. 2015-ben egy ugyanilyen nevű kampányt már lezavartak egyébként, de az akkor kijött 475 millió forintból. A mostani kampányra összesen 3 milliárd forint ment el a bevezetőben említett 10,7 milliárdos teljes reklámköltésből.

  • A hárommilliárd nagyjából egyharmadát az az Atmedia kapta, ami a TV2-csoport és a köztévé csatornáinak reklámidejét is értékesíti, tulajdonosa 2016 decembere óta pedig Tombor András, kormányközeli üzletember, aki éppen a Mandiner konzervatív véleményportál felvásárlásával foglalkozik. 
  • Szintén jól járt a Garancsi István tulajdonában lévő Esma, nekik közel félmilliárd forint jutott a nagy kalapból, amiért cserébe országszerte több ezer lengőkaros táblát, avagy elefántfület helyeztek ki. 
  • 265 millió forint vándorolt az Odex kasszájába, ők óriásplakátokat, citylightokat és BKV-posztereket helyeztek el.
  • A TV2 nemcsak az Atmedián keresztül részesült a költésből, közvetlenül 269 millió forintot kaptak a kampányra, és jutott egy kis apró Andy Vajna rádiójának, a Rádió 1-nek is, 85,5 millió forint.
  • 93 millió forint értékben a Habony Árpád-féle Modern Media Group Kft. lapjai, azaz a nyomtatott és online Lokál, és a 888.hu is részt vett a kampányban.
  • Az Origónak 160, a Ripostnak 100 millió jutott.
  • A Magyar Időkben és a Karc FM nevű rádióban megjelent hirdetések 58,74 millió forintba kerültek.
  • Nem, nem maradt ki Mészáros Lőrinc Mediaworks nevű cége sem, lapjai 97,76 millió forintért tették közzé a sikerpropagandát, az Echo TV 34,48 millióért. 
  • Az ATV 48,86 milliót kapott a Magyarország erősödik c. kampányból.
  • A kisebb vidéki rádiók reklámidejét értékesítő KOD Media Kft. 33,86 millió forintot kapott a reklámokért. Ennek a cégnek Csetényi Csaba üzlettársa, Krsko Tibor a tulajdonosa.
  • A Magyar Hírlap 30,9 millió, a közmédia 27,59 millió, a Pesti Srácok 17,24 millió, a Demokrata 12,55 millió, a Figyelő pedig 10,59 millió forintért cserében szajkózta az üzenetet.
  • Sőt, Rogánék közel 20 millió forintért még a Facebookon is hirdettek.
  • A vidéki tévékre, nyomtatott és online lapokra szakodosott Village Media Kft. nettó 97,3 millió forintért tett közzé hirdetéseket.