Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz első húszban ebben a korcsoportban 16-4 lett az RTL-TV2 különverseny végeredménye, már ha egyáltalán beszélhetünk versenyről ilyen eredmény láttán, ugye, a kereskedelmi korcsoportban (18-49-es korosztály) viszont még ennél is siralmasabb a helyzet a TV2 székháza felől nézve, hiszen az első 20-ba egy műsoruk sem fért be. Még jó, hogy az Origo szerint a Tények a kereskedelmi korcsoportban is egyre jobb, mi lenne, ha csökkenne a nézettsége? Pedig ebben a korcsoportban a 20. helyhez 162 066 néző is elég volt, annyit azért ki lehetne valahogy facsarni még a TV2-ből is.
Próbálkoznak persze, de minek: 18-49-ben a legsikeresebb saját gyártású műsoruk a 33. legnézettebbnek számító Tények-adás volt 133 043 nézővel, és ami a legjobb képet festi le a TV2 helyzetéről az az, hogy az Ezek megőrültek két ismétlő adása is jobban teljesített, mint bármi más a csatornán, ami nem amerikai film és Tények. És hogy ne az legyen, hogy szőrszálakat hasogatunk több darabba, az RTL az első húszba 5 film és külföldi sorozat mellett 15 saját gyártást delegált a Híradótól a Barátok köztön át a Fókuszig.
A teljes lakosság nézettségét elnézve egy furcsaság azért akad még, hiszen nem minden nap fér be az ATV az első 50-ben de most ez is megtörtént, egy Sas-kabaré ismétlésük 325 060 nézőt hozott, így befért a toplista 48. helyére, lenyomva a Duna TV Magyarország szépe Miss World Hungary nevű szépségversenyt, amit mindössze 305 283 néző követett. Ebben a korcsoportban a TV2 sokkal acélosabb, mint 18-49-ben (értsd: az idősebbeknek jobban bejön a műsoruk), a Tények az első húszba négy adással is bekerült, és a teljes lakosságot tekintve a pénteki és szombati kiadásai megverték az RTL Híradóját.
A főműsoros (19-23 óra között) közönségarányt elnézve 18-49-ben a TV2 csak egyszer, vasárnap tudott 10 százalék felé kerülni (köszönhetően egy James Bond-filmnek), az átlaguk 7,6% volt a héten az RTL 15,3 százalékával szemben. A csatornacsoportokat nézve ez a különbség csökken, de nem sokkal (31,2 vs, 18,7), azaz egyelőre nem látni, miért érte meg kismillió kábeladót indítania a TV2-nek, de majd jön az ősz és az új műsorstruktúra, és majd akkor megmutatják.