Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Viacom közben fű alatt a harmadik legnézettebb csatornacsoport lett

2018.04.20. 17:02 Módosítva: 2018-04-20 17:05:15

Az egész napra vetített, 18-49-es közönségarányt tekintve a magyar piacon a helyzet éveken át az volt, hogy az első két helyen az RTL- és a TV2-csoport áll (inkább a RTL, mint a TV2, de ez most irreleváns), a harmadikon meg a köztévé. Ez már eleve nem egy megszokott felállás Kelet-Európában, errefelé a köztévék piacvezetők szoktak lenni, és nem is kicsivel - igaz, más országokban nem kormányszócsőnek használják őket.

156478 001-viacom-001-img-5659jpg-5197

Az MTVA-nak ráadásul elég nagy portfoliója van, hét tévéadó tartozik hozzájuk (m1, m2, m3, m4, m5, Duna, Duna World), melyekkel országos lefedettség mellett minden szolgáltatónál ott vannak az első programhelyeken, szóval a harmadik hely a minimum lenne abból a pár milliárdból, amivel ki vannak tömve. De az első negyedévet tekintve már ez sem jött össze, sőt, a vad sorosozás és migránsozás azt eredményezte, hogy a nézők egynegyede elmenekült az MTVA-ről és a csatornacsalád összesített negyedéves közönségaránya 6,88 százalékra esett vissza, 24,6 százalékot vesztve a 2017-es év első három hónapjához képest.

Az élen az RTL áll (RTL Klub, RTL II, RTL Gold, Muzsika TV, Film+, Sorozat+, RTL+, és Cool) 23.73 százalékkal, ami 8,6 százalékos csökkenést jelent nekik. A TV2 csoport eléggé belehúzott, 12,4 százalékkal növelte a köznségarányát, most 20.7 százalékon van, igaz, ehhez van egy rahedli tévéjük is (TV2, Super TV2, Zenebutik, Izaura TV, Humor, Mozi+, Fem3, Spíler1, Prime. LiChi TV, Kiwi TV) és jön is hozzá még kettő (Spíler 2 és Spíler 3). Hogy aztán a tévé miből termeli ki az ehhez szükséges pénzt, azt nem kell ragozni, mindenki tudja, hogy az állami tévés reklámköltésből rájuk eső kb. 95%-ból, abból.

Az MTVA-tól a harmadik helyet megszerző Viacomnak nem jut az állami büdzséből, ők egy elég jól kijelölt úton mennek előre elég határozottan, és jutottak el mostanra 7,56 százalékra (de pl . tegnap 8 felett voltak az egész napot tekintve). Nekik eggyel több adójuk van (Comedy Central, Comedy Central Family, MTV, VH-1, Nickelodeon, Paramount, Nick Jr és Spike) mint a köztévének, de 100 százalékkal kevesebb állami hátszelük. És ami a kijelölt utat illet: Bartosz Witak, a cég vezérigazgatója 2014-ben ezt nyilatkozta az indexnek:

A célunk az, hogy a Viacom legyen a harmadik legnagyobb piaci szereplő, egyben a második legerősebb kábelportfólió  Magyarországon, ami nagy falat, hiszen a Viasat3 és a Viasat6 nagyon erős, több háztartásban vannak jelen, mint mi, és kiváló tartalmat sugároznak.