Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMHétmilliárd forintunkba került a választásokat felvezető kormánypropaganda
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Rogán Antal működtette Miniszterelnöki Kabinetiroda adatai szerint a kormány február 1-je és április 8-a között, azaz 67 nap alatt nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre. Úgy szórták a napi 100 millió forintokat (meg az aprót), mintha nem lenne holnap. A költés téma szerinti megoszlása tanulságos, de meglepőnek azárt nem mondanánk:
- Eredménykommunikáció - 3 milliárd
- Március 15-e - 469,5 millió
- Rezsicsökkentés - 1 milliárd
- Fuck ENSZ - 1.1 milliárd
- Stop migránsok - 1.1 milliárd
Az Átlátszó arra jutott, hogy markáns irányváltás következett be a korábbi időszakokhoz képest, hiszen látványosan visszaszorult a közterületi hirdetések (óriásplakátok, citylightok) aránya, viszont nagyon megnőtt a tv-reklámok száma. Szintén érdekes, hogy egy Magno Studio kft nevű médiacég 3,8 milliárd forintnyi megrendelést kapott a reklámok legyártására, ami elég jelentős összeg, egy olyan cég esetében meg pláne, amiről annyit lehet tudni, hogy
- 2016-17-ben 1,2 milliárdos megbízást kapott a Magyar Bírósági Végrehajtói Kartól
- A székhelye ugyanott van, ahol az IKO műsorgyártó Kft-nek, ami Andy Vajna TV2-jének a házi beszállítója.
- Ők gyártottak Orbán Viktor polgári körös alapítványának, a Szövetség a Nemzetért Alapítványnak is három kisfilmet több mint 300 millió forintért.
- A cég egy Horvát László nevű férfié annak Khorio Kft. nevű cégén keresztül, aminek meg az a Cover Design Ltd. a tulajdonosa, amiről magyar adatbázisból nem lehet adatokat szerezni. Vélhetően egy offshore cégről van szó.
Ami az elköltött 6,9 milliárd megoszlását illeti, meglepetésre elég kevés pénz jutott a korábbi nagy kedvenceknek és jó elvtársaknak:
- Mészáros Lőrinc médiabirodalma a 2017-es milliárdokkal szemben csak 589 millió forintot kapott
- Andy Vajna Lapcomja és Media Time Kft.-je (Rádió1) 223 millió forintig jutott,
- Habony Árpád Modern Media Group Zrt.-je szemét (Lokál, 888) rongyos 91 millió forinttal szúrták ki,
- Az Origo 63 milliót kapott,
- A Ripostnak 59 milliót adtak,
- A Magyar Időkben 58 millió forint értékben hirdettek,
- Az ATV-ben 29, a Népszavánál 7,7 millió forintot költöttek.
A Magno Studio szerepe akkor értékelődik fel, amikor az Átlátszó megnézte, hol került képernyőre a nekik juttatott 3,8 milliárd forint: hát a TV2-n.
A február 1. és március 12. közötti eredménykommunikációs kampányra 2,85 milliárd forintot költöttek. Ezért vettek 2467 darab 1 perces reklámspotot a családi adókedvezményről, a CSOK változásairól, az elektronikus adóbevallásról, és a vándortáborokról a TV2 csatornáin. Március 23. és április 6. között a téli rezsicsökkentés reklámozására költöttek 920 millió forintot, ebből 900 tv-spot jött ki a TV2-nél. (via)