Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz Igazságügyi Minisztérium közzétett egy rakás cégbeszámolót, így kiderült, hogy a TV2 úgysem tudott nyereséges lenni, legalábbis papíron, hogy az állami tévés reklámköltés közel miden forintja hozzájuk vándorolt, viszont a 2016-os évhez képest alaposan belehúztak és árbevételben fennálásuk óta belföldi forgalom tekintetében először sikerült lenyomniuk az M-RTL Zrt.-t.
A TV2 Csoport bevétele a 2017-es évben 32,8 milliárd forint volt, ami elég nagy ugrás a 2016-os 20,7 milliárdhoz képest. A 12,1 milliárdos növekedést több faktornak is betudhatjuk, ezek közül az egyik legmarkánsabb az állami reklámköltés, aminek oroszlánrésze (a nem köztévén elköltött milliárdok úgy 90 százaléka) náluk landolt. Nem ez volt viszont a legnagyobb tétel a bevételi oldalon, azt a TV2-csoport a kábelszolgáltatóktól beszedett, úgy 11 milliárd forintnyi díj teszi ki.
És láss csodát: ez a plusz sem volt elég a TV2 nyereségessé tételéhez, az évet kétmilliárdos mínusszal zárták, ami a tavalyi 7,1 milliárdoshoz képest előrelépés persze, de ha megnézzük a tévé 2017-es műsorszerkezetét, valahogy nehéz lenne rámutatni egy-egy műsorra, hogy hoppá, ott van az a pár milliárd a képernyőn, látom szabad szemmel is.
A másik országos kereskedelmi tévés csoport, az M-RTL Zrt. úgy 6 milliárd forinttal nagyobb bevételt könyvelhetett el 2017-ben mint 2016-ban. A belföldi forgalmuk 30,1 milliárd forint volt, de exporttevékenységet is folytattak, így összesen 34,25 milliárd forintos bevételük volt. Nekik sikerült az a bravúr, ami szegény TV2-nek nem: 2016-ot még 1,44 milliárdos veszteséggel zárták, 2017-et viszont 1,2 milliárdos nyereséggel.
Az M-RTL Zrt. nem számíthatott az állami reklámköltésekre (a terjesztői díjra természetesen igen), viszont a nyereséghez nagyban hozzájárult, hogy tavaly óta a cég saját sales house-ja, az R-time is az M-RTL Zrt. alá került elszámolásilag. Ami 2016-ban éves szinten 3,6 milliárd forintos bevételt és 273 millió forintos eredményt jelentett. Azért az RTL is kapott valami az államtól: 2 milliárd forintot utaltak vissza nekik jogtalanul beszedett reklámadó címén.
Hatvan százalékkal növelték a bevételüket, de így is kétmilliárdos mínuszban zártak.
40 · Jun 04, 2018 09:02am Tovább a kommentekhez