Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Egy este alapján messzemenő következtetéseket egy nézettségi versenyben nem nagyon lehet levonni, a néző ismerkedik a műsorrenddel, fél lábbal eleve a Balatonban áll, satöbbi. Mindez valahol igaz a tegnap elindult őszi műsorrend eredményeire is, de ettől még a nézettségi adatok elég tanulságosak.
Az RTL egy hagyományos sajtótájékoztatón vezette fel az őszét, nagy truváj nem volt benne, az újságíró kérdezett a műsorok alkotóitól meg szereplőitől, a tévé meg elmondta, mi mikor lesz. A TV2 első körben nem jelentett be semmit, csak kitolt egy rakat emojit a netre és óriásplakátokra, hogy tessék megfejteni, mivel készülünk. A hétfői indulásról sem mondtak semmit, a műsorújságokban az este hétórás sávban konkrétan ez szerepelt:
Találd ki, mit fogsz nézni! ;) (magyar szórakoztató műsor)
A csatorna azt várta ettől, hogy majd a nézők annyira felajzódnak, hogy nagy tömegekben kapcsolnak a TV2-re este hétkor, hogy az őket két hete feszítő elképesztő izgalmakat levezessék Az Ősz Első Nagy Műsorával. A tegnapi Tényekben sem mondtak semmit, pedig az vezette fel A Remek Újdonságot, csak annyit árultak el, hogy két műsor lesz.
Na, a nézők ezt meg konkrétan leszarták.
Az RTL a főműsoridőben a 18–49-es, kereskedelmileg fontos korosztályban 16,4 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 csak 8,6 százalékot. Ami azért elég durva különbség, és mivel ez az emojikampány meg a fene nagy titkolózás is a nyitányra volt kihegyezve, vakarhatják a fejüket a Róna utcában rendesen. Ami a konkrét műsorokat illeti, az olló a Híradó és a Tények sávjában, este 6-kor már eléggé szétnyílt (21,1% vs. 17,01%), majd a hétórásban lett nagyon durva, amikor a második évadát kezdő Nyerő páros 24,1 százalékos közönségarányával szemben A piramis csak 8,3 százalékot tudott.
A piramis a Barátok közttel sem járt jobban, az RTL napi sorozata 16,8 százalékot hozott, közel kétszer annyit, mint Stohl András vetélkedője. Ezzel a felvezetéssel a TV2 másik premierműsora, a Masterchef VIP sem tudott mit kezdeni (8,8%), a műsor első fele a Barátok közt vége ellen indult, a java része a Budapest éjjel-nappal (14,8%), a legvége meg a Dr. Csont (6,4%) versenytársa volt.
Ami pozitívumot ebből ki tud hozni a TV2, az, hogy a Dr. Csontot legalább verték 22:30-tól, illetve azt, hogy aki a Tények után ott maradt a TV2-n, az maradt a Masterchef VIP végéig. Igaz, csak az éppen tévét néző 18–49-es korosztály 8,8 százaléka, de aki a kicsit nem becsüli, ugye. Igazán okosak majd jövő hétre lehetünk, egy teljes hét adatai sokkal többet mondanak.