Albert, Lipót
2 °C
12 °C

Hamarosan két budapesti rádiós frekvenciára lehet pályázni

2018.09.07. 12:13
Két budapesti és egy paksi rádiós frekvencia is hamarosan pályázható lesz az országban derült ki az NMHH médiatanácsának eheti üléséről kiadott közleményből. Ezenkívül 75 millió forint támogatást osztottak szét rádiók között tematikus magazinműsorok készítésére, továbbá büntetést szabtak ki a Szent István Rádióra és az Ipoly televízióra.

Budapesten a 90,9 MHz-es frekvencia közösségi, illetve a 99,5 MHz-es frekvencia kereskedelmi jellegű hasznosítására írt ki pályázatot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Előbbire október 17-én, utóbbira október 18-án lehet majd pályázni, a pontos feltételekről szóló információkat pedig a honlapjukon lehet megnézni. Ezenkívül egy paksi frekvencia, a 96,3 MHz-re is pályázatot írnak ki, amire október 8-án lehet pályázni.

A Magyar Média Mecenatúra Program keretében 75 millió forintot osztottak ki 23 helyi, körzeti és kisközösségi rádiója között. A támogatás célzottan hír-, szolgáltató vagy tematikus magazinműsor készítésére szól. Támogatták a szekszárdi, a győri, a kiskunfélegyházi, a pécsi és a békéscsabai  frekvenciával rendelkező, de fővárosi központú Rádió 1, továbbá a miskolci Rádió M, a gyöngyösi FM7 Rádió, a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió, a kecskeméti székhelyű Gong Rádió, a szegedi Rádió 88, a Rádió Dabast, Fehérgyarmatról a Rádió Somot, a budapesti székhelyű Trió Rádió és Amadeus Rádió, a debreceni FM90 Campus Rádió, az érdi székhelyű Sola Rádió, a nyíregyházi és a miskolci frekvenciához köthető két pályázatával a miskolci székhelyű Európa Rádió, valamint a budapesti Karc FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió, a Jazzy Rádió, az InfoRádió és a Civil Rádió egy-egy műsorát.

Az Eger, Gyöngyös, Hatvan, Miskolc, Encs és Sátoraljaújhely körzetében hallható Szent István Rádió 200 000 forintos bírságot kapott, az indoklás szerint azért, mert jelentősen alulteljesítette a hírműsorokra, illetve a helyi közélettel foglalkozó műsorokra vonatkozó kötelezettségeit. 

A balassagyarmati Ipoly Televíziónak 70 ezer forintot kell fizetnie azok után, hogy az egyik júniusi adáshéten kevesebb közszolgálati műsorszámot sugárzott az előírtakhoz képest, továbbá azért is, mert a képújság ideje alatt olyan rádióadást sugárzott, amire nem volt engedélye.