Judit
2 °C
7 °C

Putyin tévéje többször forgatott a magyar közmédia székházában

2018.10.10. 13:36
Pert vesztett az MTVA: miután többszöri kérésre sem volt hajlandó elárulni, bérel-e irodát a közmédia Kunigunda utcai székházában az orosz állami propagandatévé, az RT (korábbi nevén Russia Today). Most bíróság kötelezte őket, hogy elárulják, eddig háromszor forgatott náluk Putyin kedvenc csatornája – írta meg az Átlátszó.

Ungár Péter LMP-s politikus még 2017 novemberében adott be közadatigénylést az MTVA-nak, amelyben azt kérdezte, „Bérel-e a Russia Today orosz nemzetközi televízió vagy hozzá köthető szervezet Önöktől a Kunigunda utcai telephelyükön irodát vagy stúdiót”. Az MTVA erre a következőt válaszolta: „Az Ön által feltett kérdések pontos tartalmát tekintve olyan értelmezési kérdések és nehézségek merültek fel, melyet pusztán az Ön által megfogalmazott kérdések nyelvtani értelmezésével, illetve a köznapi szóhasználatot alapul vevő egyszerű értelmezésével nem állt módunkban kétséget kizáróan eloszlatni.”

Az M2 Televízió logója a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) óbudai Kunigunda utcai székháza és gyártóbázisa előtt.
Az M2 Televízió logója a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) óbudai Kunigunda utcai székháza és gyártóbázisa előtt.
Fotó: Zih Zsolt / MTI

Ungár ekkor pontosította a kérdést, mire a közmédia azt válaszolta: ez új adatigény ugyanabban a témában egy éven belül, így nem kötelesek felelni. Pedig eddigre az RT szóvivője az Átlátszó kérdésére már elárulta a lényeget: nincs állandó szerződésük, de alkalmanként bekéredzkednek a székházba, ahogy egyébként a világ számos más pontján is teszik.

Hogy kikerüljék az MTVA elutasítását, az LMP következő adatigénylését nem Ungár, hanem párttársa, Demeter Márta adta be, ezt azonban szintén nem válaszolta meg az MTVA, mondván, nem tudják, kik a bérlőik. Demeter a bírósághoz fordult az adatokért, első fokon, majd nemrégiben jogerősen is megnyerte a pert – írja az Átlátszó.

A procedúra végén átadott adatok szerint az RT 2017 decemberéig három interjút forgatott a köztévés ingatlanban. 2013 decemberében Anitta Underlin a Vöröskereszt-Vörös Félhold szervezetek nemzetközi szövetségének elnökével beszélgettek 10 percet, 2017-ben pedig két magyar vendégük volt 20-20 percben: Kovács István, a kormánybarát Alapjogokért Központ igazgatója, illetve Őry Mariann, a Magyar Hírlap külpolitikai rovatvezetője.

Az MTVA mindehhez hozzátette: az RT-vel nem volt írásos bérleti szerződésük, hanem az Európai Műsorszolgáltatók Egyesületén belüli, úgynevezett CIRAP-együttműködés szabályozza a tarifákat.

Ne maradjon le semmiről!

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?