Sára, Márió
-5 °C
2 °C

Brutális írással ment neki a Nemzeti Sport korábbi főmunkatársa a kézivezérelt sportújságnak

2019.01.11. 17:52

Tavaly ősszel bocsátották el a Nemzeti Sporttól Sinkovics Gábort, aki 30 évig volt a sportnapilap alkalmazottja, közismert publicistája és főmunkatársa. A 444 írja, hogy tudomásuk szerint Sinkovicsot 30 év után úgy rúgták ki a Nemzeti Sporttól, hogy személyes tárgyait és ereklyéit nem tudta már elhozni arra hivatkozva, hogy a szekrénye eltűnt. Hiába érdeklődött az újságnál, még az ügyvédi felszólításra sem reagáltak, ezért végül feljelentette a Nemzeti Sportot, amiért eltűnt a szekrénye onnan.

Ami viszont ennél is érdekesebb, hogy a 444 - sokadik alkalommal - interjút kért Sinkovicstól most épp ennek az ügynek az apropóján, mire a publicista interjú helyett gyakorlatilag egy sajátos véleménycikket küldött vissza, amelyet a 444 teljes terjedelmében közölt. Sinkovics írásából kiderül többek között, hogy

  • Egyik cikkében a sertéstelep szót nyesttelepre cserélték, és a cikk pont azután jelent meg pár héttel, hogy kitört a botrány Kósa Lajos anyjának sertéstelepe miatt.
  • Szöllősi György főszerkesztőt udvari bohócnak tartja, akiben annyi férfiasság sincs, hogy a szemébe nézzen a beosztottjának, amikor a mellé beültetett pártkatona kirúgta. És egyébként hány tőle.
  • Szerinte a seggnyalás sokkal népszerűbb sportág itthon, mint a futball.
  • A kritikus szavakat és mondatokat kiszerkesztették a cikkeiből, és mások mondták meg, hogyan írhat, hogyan gondolkodhat.
  • 70 fizető néző és 70 ember a VIP-páholyban egy Felcsút-Kisvárda meccsen papíron 825 embert jelent ma Magyarországon.
  • Orbán Viktor kormánya a keresztényi szeretetből zárat be újságokat, üldöz el egyetemet és nevezi csőcseléknek az utcára vonuló elégedetlenkedőket.
  • Hiába lopták el a szekrényét, a Nemzeti Sport épületében már biztonságiak kísérgetik.
  • Az ellopott tárgyai miatt képes akár Strasbourgig is elmenni.

Sinkovics írása azért is nagyon érdekes, mert nála jobban kevesen láthatták rá arra az átalakulásra, amelyet az okozott, hogy Mészáros Lőrinc  - a magyar média jelentős részéhez hasonlóan - megvásárolta az ország legnépszerűbb sportújságát, majd annak főszerkesztői székébe nem más ültetett, mint Orbán Viktor kedvenc házi újságíróját, Szöllősi Györgyöt, aki volt a felcsúti focicsapat sajtófőnöke, a Puskás Intézet igazgatója, a Felcsúton található FourFourTwo (ez is Mészáros Lőrincé) magazin főszerkesztője, illetve 2017 óta hivatalosan Magyarország diplomatája Puskás-ügyekben, amire maga Áder János nevezte ki.

Szintén érdekes még, hogy ezek szerint tényleg kozmetikázzák a nézőszámokat, ahogyan azt már régóta sejteni, egy ideje meg már konkrétan tudni lehet. Ahogy az is kiderült, hogy az ország legnagyobb napilapjában a kormány pártkatonái intézik a kirúgásokat a főszerkesztő helyett.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!