Lukács
8 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Majd' tízmilliós bírságot kapott a TV2 az Aranyélet miatt

maxresdefault
2019.01.18. 19:42

Az HBO sikersorozatának első évadát a TV2 is levetítette, a tartalomnak és témának megfelelő korhatárkarikával ellátva és idősávban, de arra nem figyeltek, hogy a médiatörvényben foglaltak alapján a portékát dettó csak 16-os karikával, kizárólag este 9 és hajnal 5 között lehet reklámozni műsorelőzetesekben. A TV2 ezzel szemben a 314 előzetesből "több százat is" 21 óra előtt tolt be a képernyőre, és ezért kapott egy 9,42 millió forintos bírságot. A vizsgálatot jó magyar szokás szerint egy állampolgári bejelentés előzte meg, azaz valaki szépen felnyomta a TV2-t a Médiatanácsnál. A testület ma közzétett jegyzőkönyve szerint ugyan

a televíziók és rádiók maguk kötelesek besorolni műsoraikat – bizonyos kivételekkel – a médiatörvény által meghatározott korhatár-kategóriákba, de ezt a Médiatanács saját, utólagos médiafelügyeleti tevékenységének keretében vagy állampolgári bejelentésre is ellenőrizheti hivatalból.

További döntések/intézkezések/megmázsálások:

  • A Médiatanács honlapján már elérhető a Szigetszentmiklós 107,0 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati felhívása, mely kereskedelmi jellegű hasznosításra vonatkozik. A frekvencián jelenleg üzemelő Lakihegy Rádió szolgáltatójának jogosultsága idén májusban – 12 év után – végleg lejár. A pályázati ajánlatokat 2019. február 18-án lehet majd benyújtani.
  • Dettó közzétették a jelenleg használaton kívüli Tihany 105,7 MHz-es helyi rádiós frekvencia kereskedelmi hasznosítására kidolgozott pályázati felhívás tervezetét.
  • 2,34 millió forint bírságot kapott a Film4, a Galaxy4, a Story4 és a TV4 médiaszolgáltatója, miután az 2018 áprilisa és szeptembere között a négy televíziócsatornán összesen harminckilencszer tett közzé a környező műsorszámokhoz képest hangosabb reklámblokkot.
  • A szombathelyi kisközösségi Credo Rádió szolgáltatója 10 ezer forint bírságot kapott, miután egy október elején vizsgált adáshéten a hatósági szerződésében foglaltakhoz képest kevesebb közszolgálati műsorszámnak adott helyt, valamint két napon is a vállalt maximumnál több ismétlést tett közzé, és a közszolgálati műsorszámok heti arányára vonatkozó, médiatörvényben foglalt minimumnak sem tett eleget.

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett hasonló jogsértéseket is, és a veszélyeztetett korosztályra vonatkozó nézettségi, hallgatottsági arányokat – figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

Nemcsak elvesz, ad is: támogatják a legjobb hazai operatőrök versenyét

A Médiatanács összesen 1 millió forintot ajánlott fel a tavaly alapított, 2019. január 31-én második alkalommal megvalósuló Kovács László és Zsigmond Vilmos Magyar Operatőr Díj elnevezésű szakmai verseny dokumentumfilm, természetfilm, kisjátékfilm és diákfilm kategóriáinak díjaira. A szervezők szándéka szerint az új szakmai verseny a korábbi Aranyszem Operatőr Fesztivál helyét veszi át.

És amiről egy büdös szó sem esett (?):

A Médiatanács január 15-i ülésén sok mást is tárgyalt, pl. a SlágerFM/Rock FM ügyletet, amiről külön cikkben emlékezünk meg, illetve egy halom másikat is, melyekről egyelőre nem adtak ki infót a sajtónak.

  • 17. 33/2019. A Radio Plus Kft. Rádió1 adóján 2018. november 22-én 6 órától sugárzott Balázsék című műsorszámot kifogásoló bejelentés [az Smtv. 14. § (1) és a 17. § (1)-(2) bekezdés érvényesülésének vizsgálata]
  • 18. 31/2019. Bejelentések a TV2 Média Csoport Zrt. médiaszolgáltató által üzemeltetett TV2 médiaszolgáltatáson 2018. december 23-án 18 óra 57 perces kezdettel sugárzott Igazából szerelem című műsorszámmal kapcsolatban
  • 19. 32/2019. Bejelentés a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.médiaszolgáltató által üzemeltetett Duna csatornán 2018. december 27. napján sugárzott „Mária Terézia” című műsorszámmal kapcsolatban
  • 20. 29/2019. Bejelentés a TV2 Média Csoport Zrt. médiaszolgáltató által üzemeltetett TV2 médiaszolgáltatáson 2018. augusztus 24-én, 25-én, szeptember 11-én, 16-án, október 12-én, 26-án, 27-én, 28-án és 31-én sugárzott Tények című műsorszámmal kapcsolatban [Smtv. 20. § (3) bekezdése]
  • 21. 42/2019. Bejelentés az M-RTL Televízió Zrt. RTL Klub csatornáján 2018. december 16-án 1 óra 30 perces kezdettel sugárzott Garzonpánik című műsorszámmal kapcsolatban
  • 24. 34/2019. Bejelentés a Ripost címmel megjelenő napilap 2018. november 9-ei lapszámában, illetve a www.ripost.hu internetes sajtótermékben ugyancsak 2018. november 9-én publikált „Meddig élnek vissza a hajléktalanok mindannyiunk türelmével?” című cikk miatt [az Smtv. 14. § (2) bekezdés, valamint a 17. § (1) és (2) bekezdés érvényesülésének vizsgálata]
  • 27. 37/2019. Kiegyensúlyozottsági kérelem a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. M1 elnevezésű adóján 2018. december 19-én 19 óra 30perces kezdettel sugárzott „Híradó” című műsorszámmal kapcsolatban
  • 28. 43/2019. Kiegyensúlyozottsági kérelem a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. M1 adóján a 2018 decemberében közreadott híradókkal kapcsolatban.