John Landgraf, az FX csatorna vezérigazgatója szerint a Netflix által kiadott nézettségi adatok "durván pontatlan benyomást" keltenek arról, hogy hányan is nézik valójában a streamingszolgáltató műsorait és filmjeit, írja a Screen Daily.
Landgraf szerint ha a Netflix az iparban bevált nézettségszámlálást használná, akkor nem lennének annyira meggyőzőek az eredményeik.
A Netflix csak egészen különleges esetekben ad ki nézettségi adatokat a műsorairól és filmjeiről. Emlékezetes, hogy a Bird Box című filmről azt állították, hogy az első négy hétben 80 millió háztartásban nézték. (A Nielsen adatai szerint két hét alatt 26 millió amerikai háztartásban látták.)
A You és Sex Education című sorozatokat a cég szerint 40 millió otthonban nézték ugyanennyi idő alatt, és még a spanyol nyelvű Elite is elért 20 millió háztartást.
Ted Sarandos, a Netflix tartalomigazgatója többször is kijelentette, hogy ezek a számok "kevésbé pénzügyi adatok, inkább kulturális mérőszámok".
Landgraf szerint ha az átlagos nézettséget vizsgálná a Netflix, akkor a Sex Education sorozatuk például csak 3 milliós adatokkal büszkélkedhetne.
Az FX vezérigazgatója a kétévente tartott Television Critics Association sajtórendezvényén szólalt meg.