Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA TV2 reklámtartalomban mindenkit beelőzött
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megvizsgálta 2018. második felének szponzorált üzeneteit, és ebben a számháborúban a TV2 vezet, az ilyen tartalmakból náluk kétszer annyi volt, mint a konkurenciánál.
Az NMHH összesítésben a vizsgált televíziók (RTL Klub, TV2, Duna TV , illetve egy-egy hónap a Duna World közszolgálati, a Sport1, a Story4, a TV4, a Viasat3 és a Viasat6) 17 664 órányi műsorában 1173 szponzorcég 1733 támogatói üzenete összesen 82 024 alkalommal került képernyőre.
A media1.hu az adatokból kimazsolázta, hogy a TV2 műsoraiban jelenítették meg a legtöbb támogatói üzenetet. Náluk összesen 46 590 szponzorüzenet került adásba a vizsgált időszakban, ami 1540-nel haladja meg a 2017-es számot. Az RTL Klubnál ezzel szemben kevesebb szpot volt látható az előző év azonos időszakához képest, szám szerint 24 192 szponzorüzenet adtak le, ami nagyjából fele a konkurenciánál mért tartalomnak.
Szponzor * időjárás
- A beazonosított szponzorüzenetek időtartama 111 óra 41 percet tett ki.
- A szponzorcégek üzeneteinek hossza 1-16 másodperc között váltakozott, átlagosan pedig hat másodpercet tettek ki.
- A legtöbb műsoridőt vásároló támogató a Magyar Telekom Nyrt. volt 5 óra 41 perccel. Ők voltak egyébként a leginkább csatornaszédelgők: míg a cégek többsége egy televíziónál kötelezte el magát, a Telekom hat médiaszolgáltatásnál is feltűnt.
- A legtöbb támogatót vonzó műsorszám a Mokka, amire 83 cég jelentkezett be.
- A legtöbbet támogatott műsorforma az időjárásjelentés volt 15822 szponzorüzenettel csak a TV2-nél.
- Direkt reklámra a vizsgált félévben a gyógytermék-, a kereskedelmi és az élelmiszerszektor képviselői költötték a legtöbbet direkt reklámra, a támogatásra legtöbbet invesztáló szektorok élmezőnyében azonban az ipar és mezőgazdaság csípte meg az első helyet.
- A legtöbb támogatói üzenettel szerdán és csütörtökön találkozhattak a nézők.
- A támogatói üzenetek 13 százaléka a 7-9 óra közötti, 15 százaléka a 11-13 óra közötti, 14 százaléka pedig a 18-20 óra közötti idősávban került képernyőre.
A teljes jelentést itt lehet elérni.