Bertalan
19 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Visszavonta a pénzét az Origótól a Google

2019.04.03. 19:28

Azok után, hogy több magyar médiacéggel egyetemben az Origót tulajdonló New Wave Media Group is pénzt nyert a Google DNI-pályázatán, az amerikai cég utólag visszavonta a támogatást a kormánybarát portáltól. A propagandaoldal így 50 ezer eurótól, vagyis közel 16 millió forinttól esik el.

A hírt a Nieman Lab honlapja hozta le egy hosszú cikkben azután, hogy megkérdezték a Google-t, ugyan miért támogatják a minőségi újságírás elősegítése érdekében azt az Origót, ami a Fidesz-kormány kézileg vezérelt szócsöve, és nem mellesleg már a MediaPowerMonitor és a New York Times is közölt róla nem túl fényes cikket. Utóbbi konkrétan azt a címet adta az cikknek, hogy "A honlap, amely megmutatja, hogyan hal meg a szabad sajtó".

A Nieman Lab megkeresésére azt nyilatkozta a Google, hogy

további vizsgálatok alapján megállapították, hogy mégsem adják meg a támogatást az Origót is kiadó New Wave Mediának.

A DNI-pályázattal kapcsolatos honlapról már le is került a New Wave Media neve, így a támogatottak között csak a 24-et kiadó Centrál, a 444-et kiadó Magyar Jeti és az Index.hu neve olvasható a támogatottak között.

A Nieman Lab cikke egyébként többek között megemlíti, hogy mennyire gyanús módon váltott tulajdonost az Origo, hogyan árasztották el végtelen mennyiségű állami hirdetéssel, és hogyan került a portál később Matolcsy György jegybankelnök unokatestvéréhez, majd később a fiához, Matolcsy Ádámhoz.

A  Digital News Innovation alap 30 európai újság médiacégeit igyekszik segíteni összesen 150 millió euró fejlesztési támogatással, amellyel a digitális újságírást szeretnék erősebbé tenni modern technológiákkal.

A Nieman Lab egyébként annak a Nieman Újságírásért Alapítványnak a része, amit 1938-ban hoztak létre a Harvardon, és máig az amerikai egyetem első számú újságírói intézménye. A 2008-ban létrehozott Nieman Labnek pedig az a célja, hogy megvizsgálja, hogyan tudja támogatni a jövő minőségi újságírását.