Belefáradtak az amerikaiak a Trump-hírekbe
Az Axios több top hírigazgatótól úgy tudja, hogy az amerikai média már előre számol azzal, hogy a nézők kezdik unni a Donald Trump elnökről szóló híradásokat. Ez azért is érdekes információ, mert az amerikai sajtófelületek Trump elnöki kampánya óta gyakorlatilag mindenről beszámoltak vele kapcsolatban, legyen szó a váratlan bejelentéseiről, szélsőséges Twitter-bejegyzéseiről vagy a kiszámíthatatlan viselkedéséről.
![Donald Trump nyilatkozik a sajtónak Camp Davidben 2019. június 22-én](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2837/28376/283760/28376053_ef711560f661729274b19b8431f2656d_wm.jpg)
Az Axios úgy tudja, hogy az amerikai médiafogyasztók egyszerűen belefáradtak a rengeteg Trump-híradásba.
A hírigazgatók szerint úgy általában csökkent az érdeklődés a politikai tartalmak iránt, helyette nagyobb figyelem irányul a technológiai és világgazdasági hírekre.
Ez többek között annak is köszönhető, hogy 2016-hoz képest a 2020-as választásra nincs igazán szupersztár elnökjelöltje a baloldalnak, és mindent elmond a demokraták jelenlegi helyzetéről, hogy jó ideje a legnagyobb médiaérdeklődést az oldalukon az az Alexandria Ocasio-Cortez váltja ki, aki nem is indul az elnöki székért. A többi induló (például Joe Biden, Beto O'Rourke, Bernie Sanders, stb.) pedig túlságosan megosztja a figyelmet.
Az internetes forgalmat vizsgáló Parse.ly szerint a digitális kereslet a Trumppal kapcsolatos tartalmakért 29%-kal csökkent az elnöksége első hat hónapjában, illetve az elmúlt 6 hónapban is. Ehhez még az is hozzájön, hogy múlt hónapban Trump tweetjeire már csak fele annyian reagáltak Twitteren, mint a beiktatása után.
Ezen kívül más jelek is arra utalnak, hogy a Trumppal kapcsolatos tartalmak iránti érdeklődés folyamatosan csökken:
- A The New York Times vezérigazgatója márciusban arról beszélt, hogy 2018 közepén kezdett csökkenni a Trumppal kapcsolatos tartalmak iránti kimagasló figyelem.
- Tavaly decemberben egy médiakutató-intézet megállapította, hogy 2018-ban az átlaghoz képest 10-20%-kal csökkent az élő hírműsorok nézettsége, és a csökkenés Trump megválasztása után kezdődött.
- A kábeltévés hírműsorok egyre kevesebb Trump-gyűlésről kezdtek el beszámolni, miután nem hozták a várt nézettséget.
Ez a jelenség azért is nagyon érdekes, mert a média ellen évek óta valóságos hadjáratot vezető Trump elnöksége éppen a tradicionális médiafelületeknek jött jól, hiszen a vele kapcsolatos hírek sokkal több olvasót hoztak, mint az elnöki kampánya előtti időszak.