Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMegvan, hogy mennyi reklámidőt kapnak a pártok a választás előtt
A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) kedden döntött arról, hogyan osztja fel azoknak a pártoknak a politikai reklámjaira jutó műsoridőt, amik az önkormányzati választáson a legtöbb képviselő- és polgármesterjelöltet indítják – írja az MTI.
A nyolc legtöbb jelöltet pedig a következő jelölőszervezetek állították:
- Fidesz–Magyar Polgári Szövetség
- Kereszténydemokrata Néppárt
- Jobbik Magyarországért Mozgalom
- Mi Hazánk Mozgalom
- Magyar Szocialista Párt
- Demokratikus Koalíció
- Momentum Mozgalom
- és a Lehet Más a Politika.
A nyolc jelölőszervezet egyenként 37 perc 30 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Zártkörűen Működő Nonprofit Részvénytársaság lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában.
A Magyar RTL Televízió Zrt. is vállalta, hogy a választási kampányban közzéteszi a nyolc legtöbb jelöltet állító jelölőszervezet politikai reklámját, összesen 150 percben. Ennek alapján az NVB megállapította, hogy a nyolc jelölőszervezet egyenként 18 perc 45 másodperc időtartamban jogosult politikai reklámot közzétenni a kereskedelmi adón.
A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.