Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz X-Faktorból a mentorok érdeklik leginkább az embereket
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A mentorok szolgáltatják továbbra is a legtöbb témát, méghozzá néha elég meglepő fórumokon - derült ki abból az elemzésből, amit a Neticle készített az RTL Klub tehetségkutató műsorának aktuális évadjáról.
Rendszerük minden olyan publikus, október 1. és november 11. között keletkezett online tartalmat (cikk, blog, fórumbeszélgetés, közösségi médiás poszt vagy komment) összegyűjtött a magyar internetről, amelyben megemlítették a műsort. A tehetségkutatóról összesen 7207 darab említés született ez idő alatt, és - nem meglepő módon - többségük az adások napján keletkezett - írja a Kreatív.
Az elemzés szerint a magyar internetezőket a mentorok (ByeAlex, Dalos Bogi, Gáspár Laci és Pukás Peti) mozgatták meg a legjobban, és összességében kicsit több negatív, mint pozitív hangvételű szövegben említették meg őket. Előbbiek állítólag főként általában abból fakadnak, hogy a nézők nem értenek egyet a zsűritagok döntéseivel. Az inkább negatív megítélésükhöz nagymértékben hozzájárult a pár héttel ezelőtti “őrjöngő x-faktoros” is, akiről sokat írtak.
Nem gondolná az ember, de Twitteren minden héten több százan élőben véleményezik a műsorban látottakat, és a közösségi médiára általánosan igaz, hogy a műsorhoz kapcsolódó mémek és viccek a legnépszerűbbek. A többi, gyakori említés alapján a tématérkép azt mutatja, az adást azért inkább kedvelték a nézők, a reklámok gyakorisága viszont többeket zavar.
A leggyakoribb weboldalaknál az az érdekes eredmény jött ki, hogy az adások alatt hasított a gyakorikerdesek.hu. Összesen 101 kérdést tettek fel itt az emberek eddig az X-Faktorról, és ez a mennyiség hétről hétre 20-30 kérdéssel nő. Ezek a posztok főleg arról szóltak, hogy mi volt egy elhangzó szám címe, hány igen kell a továbbjutáshoz, hogy lehet élőben részt venni az adásokon.
Néhány kérdés volt csak, ami jobban megbolygatta az állóvizet: például az a 2 hozzászólás, amely az X-Faktorban szereplő nőkről szólt. Az egyik szerint “el vannak szállva” és ez a jelenkori társkeresésről is sokat elmond, a másik pedig pont az ellenkezőjéről írt: szerinte eltűntek a tipikus férfiideálok, és erre jó példák az X-Faktor “nyálgép fellépői”.
(Borítókép: Szabó Gábor / RTL)