Eleonóra
-2 °C
8 °C
Index - In English In English Eng

Helyreigazítási perek: 61-szer vesztett a kormánysajtó, 4-szer a független

2020.02.10. 10:34

Közzétette a magyar sajtótermékek ellen 2019-ben indított helyreigazítási perek adatait az Átlátszó.hu a Fővárosi Törvényszék által küldött adatok alapján: a számokból az derül ki, hogy az elvesztett perek 94%-a a kormánysajtó cikkeihez kötődik.

Összesen 245 sajtóhelyreigazítási ügyben indult kereset magyar sajtótermékek ellen, ebből 158 esetben kormánypárti médiumot pereltek be, míg 87 esetben nem kormánypártit – írja az Átlátszó.

Elmarasztaló ítélet összesen 65 esetben született, 61-szer kormánypárti médium ellen, 4 esetben pedig nem kormánypárti ellen.

Toronymagasan vezet a kormány egyik fő szócsöve, az Origo, amely az ellene indított 33 eljárásból 21-et el is veszített. A második legtöbbször a Pesti Srácokat ítélték el: 31 keresetből 11-szer döntött ellenük a bíróság. A TV2 8, a HírTV és a Ripost 7-7, a Magyar Nemzet 3, a Magyar Hírlap 2, a Figyelő és a Lokál 1-1 elmarasztaló ítélet miatt szégyenkezhet.

A nem a kormány propagandagépezetét kiszolgáló sajtó elleni ítéletek közül 2 az ATV-hez, 1-1 pedig az Indexhez és a Válasz Online-hoz kötődik. 

Arról, hogy a Fidesz-közeli sajtóban milyen szisztematikusan használnak valótlan állításokat politikai fegyverként, itt írtunk részletesen