Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEgyre idősebb celebeket kedvelünk, de kezdenek feltörni a tiktokerek is
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Összeállította a Marketing&Media magazin az ország legnépszerűbb celebjeinek listáját olyan emberekből, akik bulvármagazinok címoldalain szerepelnek. A címlapsztárok mellett tévés celebekről és közösségi médiás megmondókból is csináltak top 25-ös listát, amin az látszik, hogy habár van pár új arc, az ország azért nem engedi el kedvencei közül azokat, akiket már valamiért megkedvelt.
A címlapkirályok között zenei vonalról vagy televízióból, esetleg színészként ismert emberek vannak. A Top 25-ös listát Vajna Tímea, Demcsák Zsuzsa és L. L. Junior vezeti a dobogón, de szerepel mellettük például Galambos Lajos vagy Majka is, a hatodik helyen viszont kakukktojásként az évtizedekkel ezelőtti színész-humorista, letűnt korok szilveszteri szórakoztató fenegyereke, Sas József áll. Összességében az mondható el, hogy ezen a listán csupa olyan ember van, akinek a neve nagyközönség által ismert, esetleg talán szeretett is – a lényeg a bulvárlapos címlapoknál, hogy valahogyan el lehessen az arcukkal adni az újságot.
Az új generáció sztároltjai felé azonban a print világa a felmérés alapján meg sem próbál nyitni. A közösségi oldalak, a Youtube, Facebook, Instagram úgynevezett influenszerei labdába sem rúghatnak egy Sas József mellett – amire valószínűleg az lehet a magyarázat, hogy a fiatalok körében egyre nehezebb eladni a lapokat, így nem kockáztatnak azzal, hogy fiatalos celebeket rakjanak a bulvármagazinok elejére vagy belsejébe: holott a Marketing&Media nyolc évvel ezelőtti felmérésében még sok volt a fiatal, de az a tendencia látszik inkább, hogy az akkori ifjak pár évvel később, kevésbé fiatalon is megtartották a celeb-státuszt.
Mondjuk a közösségi média ászai között sem feltétlen a huszonéves korosztály dominál, legnagyobb facebookos rajongótáborral Kasza Tibi, Mága Zoltán és Rubint Réka rendelkezik. L. L. Junior és Majka neve itt is feltűnik. Az Instagramot Palvin Barbi, Dzsudzsák Balázs és Hódi Pamela uralják. Igazán fiatalok a YouTube-on (itt olyan nevek vannak, mint Düki vagy Pamkutya) és a TikTok-on (Hollósi Jázmin, Nagy Liza) tűnnek fel, de hasonlóan egymillióhoz közeli vagy feletti rajongói táborral, míg a listavezető facebookernek, Kasza Tibinek 1 millió követője van, addig a Hollósi Jázmin nevű tiktoker 680 ezernél tart saját platformján.
Végül a televízió császáraira is ránézett a kutatás, itt az látszik, hogy hasonlóan a címlaphoz vagy a Facebookhoz, pont azok az emberek vannak a lista élén, akikre elsőre gondolnánk: Kamarás Norbert (aka Lali), Ördög Nóra vagy Till Attila. A tévésztárok listáján főként az a jellemző, hogy vagy a csatorna által kinevelt saját celebek, vagy régen ismert arcok az igazán népszerűek, de mindegyikre igaz, hogy legalább két műsorban szerepelni kell ahhoz, hogy a lista élére jusson az ember.