További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A görög származású Oscar-díjas rendező filmje Kurt Gerstein SS-tisztről szól, aki úgy tudta, hogy a Cyklon-B gázt a tífusz megfékezésére szállítják a haláltáborokba. Amikor megbizonyosodik arról, hogy a gázt nagy töménységben emberek meggyilkolására használják, egyebek között az egyházat - XII. Pius akkori római pápát - igyekszik rábírni a holokauszt elleni állásfoglalásra. Ám az egyházfő hallgatott.
A zsidó egyház nem tiltakozik, ellenkezőleg, fontosnak tartja a film bemutatását - tette hozzá, utalva arra, hogy a Budapest Film a Magyar Zsidó Kulturális Egyesülettel közösen szervezte a premier előtti vetítést.
Szavai szerint a dokumentarista jellegű film - amely indult az ez évi Berlini Filmfesztiválon - nem kíván sokkolni, a haláltáborokat nem láttatja, 132 perc alatt elmesél egy valós történetet.
A Magyarországon mindössze három kópiával futó francia-német film - amely Rolf Hochhuth A helytartó című drámája alapján készült - csütörtöktől látható a Mammut, a Művész és a Puskin moziban.
A filmforgalmazó elmondta, hogy a kis költségvetésű, angol nyelvű, feliratos művészfilmet - a heves vitát kiváltó reklámkampány ellenére - Franciaországban kedvezően fogadták.
Berecz Katalin nem találja sértőnek a keresztény keresztet és a náci horogkeresztet "egyesítő" motívumot a film reklámplakátján, amelyet a Benetton egykori reklámembere, a viharos kampányairól elhíresült Oliviero Toscani készített.
A filmnek el kell jutnia a nézőkhöz, és a figyelemfelkeltő plakát abban segít, hogy a filmben ábrázolt tények közismertté váljanak - hangsúlyozta.
Ismertetése szerint az Önszabályozó Reklám Testület október 28-i véleményében egyhangúlag úgy foglalt állást, hogy a plakát magyar jogszabályokba, illetve etikai előírásokba nem ütközik.
Berecz Katalin szólt arról, hogy a külföldön bírált és egyes magyar kritikusok által is botrányosnak ítélt plakát címlapon való megjelentetését a Pesti Műsor először elutasította, később azonban úgy döntött, elfogadja az említett reklámtestület állásfoglalását; a Pesti Műsor szerdán megjelenő számának címlapja az Áment fogja reklámozni.
A Pesti Est cím- és hátlapon sem volt hajlandó lehozni a plakátot, amely a már megjelentetett különszám belső oldalán szerepel. A Budapest Film e két nyomtatott orgánumon kívül még a Mai Napban hirdetett volna, amely szintén elutasította a reklámanyag közzétételét. A napilap indoklása szerint a plakát kifejezetten alkalmas arra, hogy az olvasók nagy részének vallási érzelmeit vagy jó ízlését sértse.
Kitért arra, hogy a Toscani-féle plakát már látható az utcákon, illetve 20 ezer szórólap készült egyik oldalán az ominózus reklámfelülettel, hátoldalán pedig tartalmi ismertetővel.