Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Való világ az indulását követő első héten még meg sem közelítette a Big Brother nézettségét, ami nagyrészt annak tudható be, ahogy a VV-villa ekkor még üres volt, s még a bekerülő játékosok nyilvános válogatása folyt. Az RTL Klub kamerái közé szombaton költözött be az első négy szereplő, ám ennek ellenére hétfőn és kedden még magasan vezetett a Big Brother.
Segített a koncert
Szerdán azonban - az AGB Hungary adatai szerint - a teljes lakosságból csaknem félmillióval, a 18-49 éves korosztályból pedig 120 000-rel többen nézték a Való világot, mint a Big Brothert. Az arányokból kiderül, hogy az RTL Klub valóságshow-ja a 49 évesnél idősebbek körében nagyobb népszerűség-emelkedést könyvelhetett el, mint a fiatalok között; ebben valószínűleg annak is szerepe van, hogy a Való világ a tv2-s műsorhoz képest visszafogottabbnak, kevésbé provokatívnak hirdeti magát.A legfontosabb oka az RTL sikerének azonban mégis az volt, hogy a műsorral egy időben a tv2-n az árvízkárosultak megsegítésére rendezett jótékonysági koncertet sugározták; így az adott műsorsávban a realityfüggőknek csak egy választásuk maradt. A segélykoncertre egyébként az éppen tévézők 23 százaléka volt kíváncsi.
Csütörtökön már helyreállt a korábbi rangsor: a Big Brother a 18-49-es korosztályban már 41,6 %-os közönségarányt ért el a Való világ 31,4 %-os eredményével szemben, amivel ismét megelőzte a Barátok köztöt (40 %). A kora esti kiadások között mintegy 300 000 néző volt az eltérés (teljes lakosság) a tv2 javára.
A Viasat3 A Farm című műsora szerény sikereket mondhat magáénak: pénteken, amikor a két "nagy" csatorna műsorai másfél-kétmilliós nézettséget értek el a teljes lakosságban, a Viasat vidéki környezetben játszódó reality show-ja mindössze 34 000 nézőt vonzott.
Az adatok arról is tanúskodnak, hogy a tévénézők akár felváltva is hajlandóak nézni a reality show-kat attól függően, melyik bizonyul éppen érdekesebbnek. Valószínű, hogy a december közepéig tartó programoknak napról napra szoros versenyt kell folytatniuk a nézettségi mutatókért egészen az utolsó adásokig.
|