További Média cikkek
-
Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Egzotikus nyelvek
Nevük elhallgatását kérő pornóipari szakértőink szerint a jelenet egyértelműen a szexfilmekben csak snowballnak nevezett cselekvéssorra akar utalni, amikor is egy nő/férfi szájából egy másik nő/férfi szájába kerül valamilyen nem tőlük származó testnedv, leginkább sperma.
Az apró jelenet először emailben terjedt, majd megjelent különböző reklámiparral és vicces videókkal foglalkozó site-okon, többek közt a Kontraband oldalán. Az erőteljes magyar kötődésre utal, hogy még ezeken a site-okon is magyar szinkronnal és angol felirattal futott a reklám.
Médiaipari blogokon egy ideg téma volt a kisfilm, de miután még azt sem tudták megállapítani, hogy milyen egzotikus nyelven beszél a narrátor, elkönyvelték kelet-európai vagy ázsiai különlegességnek, fel sem merült, hogy a kisfilm esetleg nem valódi, főleg, hogy a cég hivatalos amerikai reklámjai is leginkább a szexualitásra épülnek.
Megkerestük a Beck's sört Magyarországon gyártó és forgalmazó Borsodi Sörgyárat.l A márka brandmanagere, Balog Katalin kérdésünkre cáfolta, hogy ők rendelték meg a reklámot.
"Mi az amerikai Beck's hirdetéseket vesszük át, és azok közül is csak azokat, amelyek megfelelnek a cég etikai elveinek, illetve a reklámtörvénynek" - mondta el Balog Katalin, és megjegyezte, hogy az anyavállalat valamennyi országra érvényes kommunikációs etikai kódexe hét pontban foglalja össze a betartandó alapelveket.
"Vannak országok, például Magyarország is, ahol a szabályozók ennél szigorúbbak, így természetesen ahhoz is igazodnunk kell. Mindezek teljes mértékben alátámasztják, hogy a reklámfilm nem a Beck's márka népszerűsítésére készült film" - fűzte hozzá Balog Katalin.
"Biztos nem mi készítettük ezt a reklámfilmet, sőt biztos, hogy nem hivatalos Beck' hirdetés, hiszen az amerikai leányvállalat sem fűszerezné pornográf elemekkel a reklámfilmjeit" - mondta el kérdésünkre a sörgyár reklámjait Magyarországon kezelő Young and Rubicam magyarországi ügyfélkapcsolati igazgatója, Aczél László.
Aczél véleménye szerint a film egy lelkes amatőr munkája, aki hobbiból elkészítette saját sörreklámját, szerinte erre utal az is, hogy nem a magyar Beck's reklámokban megszokott hang, azaz Kamarás Iván hallható a filmben. Ennek némiképp ellentmond, hogy a kisfilm profi munkának tűnik, a kamerakezelés, a bevilágítás és nem utolsó sorban a modellek arra utalnak, hogy jelentős pénzeket fektettek a forgatásba.
Bénázás vagy gerillamarketing?
A külföldi példák alapján gyanakodhatnánk arra, hogy a gerillamarketing egyik eszközével állunk szemben, és a sörgyár egy, a reklámtörvény miatt nem sugározható hirdetést az interneten próbált meg elterjeszteni, ezzel építve a márka imidzsét a gyakran internetező, nagy vásárlóerejű fiatalok körében. Ennek némiképp ellentmond, hogy például a Volkswagen öngyilkos terroristájával ellentétben a Beck's leszbikus reggelizői csak lassan terjedtek el a neten, külföldön a magyar szinkron miatt elfogadták hivatalosnak, nálunk pedig eddig nem kavart igazi botrányt.
Az Index reklámipari hírforrásai szerint a kisfilm egy reklámfilmrendező referenciájának készült, kizárólag belső használatra, és csak véletlenül szivárgott ki. Más források szerint viszont kelet-európai, illetve orosz piacokra szánt reklámmal van dolgunk, amit a fókuszcsoport, azaz a próbanézők túl durvának találtak, ezért végül a megengedőbb reklámszabályozással rendelkező országokban sem mutatták be. A Beck's, illetve a Young and Rubicam képviselői azonban mindkét variációt cáfolták.