Magyar rendező munkája a leszbikus sörreklám
További Média cikkek
-
Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az internet külföldi szegletét is megjárt leszbikus Beck's-hirdetés után nyomozó cikkünk megjelenése után szinte rögtön elárasztottak minket a levelek, amelyekben a marketing- és a filmszakmában dolgozó olvasóink jelezték, hogy a hirdetés tényleg nem a sörgyár hivatalos reklámja, hanem, ahogy azt cikkünk végén mi is felvetettük, egy reklámfilmrendező szakmai közönségnek szánt referenciamunkája.
Nem sokkal később jelentkezett a rendező, Domby Attila is, aki elmesélte nekünk a Beck's-reklám születésének körülményeit, és azt is elmondta, miért készített saját pénzből, szabadidejében sörreklámot.
'Nem kértem engedélyt'
"A reklámszakmában jól ismert a spekulatív, tehát nem valós megrendelésre készült reklám. Az ilyen típusú alkotások legtöbbször a rendező portfoliójába készülnek, az alkotó ezekkel bizonyítja, hogy képes lenne jó reklámot készíteni" - mondta el kérdésünkre a jelenleg Los Angelesben élő Domby Attila, aki hozzátette: "Ezek a rendező zsebéből készült reklámok, nem járnak semmilyen közvetlen bevétellel, viszont éppen ezért mindent szabad, nem beszél bele a forgatókönyv megírásába vagy a forgatásba a kliens vagy a reklámügynökség".
"A Beck's-reklám is ilyen spekulatív film, nem a magyar nézőközönségnek, hanem referenciaként amerikai ügynökségeknek, produkciós cégeknek készült. Csak azért forgattuk Magyarországon, mert itt lényegesen alacsonyabbak a költségek" - tette hozzá Domby, aki körülbelül félmillió forintból készítette a 35 milliméteres színes filmre forgatott, és utólag fekete-fehérre fakított kisfilmet. A forgatási munkálatok egyébként egy újpesti bútorboltban folytak, és ha már a számoknál tartunk: a felvételekhez negyvennyolc tojást használtak el az alkotók.
"A hangulat volt a meghatározó, nem a sör maga, de mivel a Beck's fekete-fehér kampánya állt a legközelebb a képi világhoz, amit el akartunk érni, ezt a terméket választottam" - mondta el a film rendezője, aki szerint ugyan egy ilyen filmnél nem divat a sem a termék forgalmazóját, sem az ügynökséget megkeresni, mégis elnézést kér, ha a klip témája megizzasztott néhány ügynökségi döntéshozót és pár sörforgalmazót.
A reklám képzeletbeli célközönsége egyébként a Music Television-közeli, Logo Tv elnevezésű, leszbikus és homoszexuális témájú csatorna nézőközönsége, és nem is csak egyszerű pornófilmes utalásokat tartalmaz, hanem Domby Attila elmondása szerint Juzo Itami 1985-ös Tampopo című vígjátékának egyik jelenetére alapozva készült, és az ételfetisiszták fantáziáját akarja megmozgatni.
'Kedvességből rakták fel'
Azt azonban még Domby Attila sem tudja, hogy hogyan került fel a reklámfilm az internetre, csak feltételezi, hogy egy európai ügynökség lelkes munkatársa kezdte el szétküldeni a videofilmet a barátainak.
"Nem örülök, hogy kikerült a film a netre, hiszen szűkebb közönségnek szántam. Valaki a referenciaanyagomból tette fel az internetre kedvességből. Létezik angol változata is a filmnek, de a magyar nyelvű verzió sokkal érdekesebb a nyelv egzotikus hangzása miatt, ezért az európai ügynökségeknek már ezt a változatot küldtem el. Éppen ezért szinte biztos, hogy valamelyik európai cég egyik munkatársa tette közkincsé" - mondta el Domby, aki azonban hangsúlyozta, hogy nem akart botrányt kavarni a filmmel, csak meg akarta mutatni, hogy képes világszínvonalú reklámfilmet készteni.
Beck's reklám
Rendező: Domby Attila
DP: Juhász Imre
Író: Hepi Endre
Producer: Perlaki Zsuzsanna
Vágó: Domby Attila
Fényelés: Vándor Ádám
Utómunka: Nagy Miki @ Melon, Budapest
Hangutómunka: Fish, Budapest - A+A, Hollywood
Keverés: Magyar Zsolt
Zene: Count Basic: "Anicca" (Spray Records, Austria)