Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMRekordbevételek a két kereskedelmi tévénél
A tv2 tájékoztatása szerint a csatorna nettó árbevétele 2003 májusában elérte eddigi működésének legmagasabb havi értékét, 2,74 milliárd forintot. Az RTL Klub reklámszpotok alapján számított nettó bevétele az ötödik hónapban viszont meghaladta a 2,968 milliárd forintot is.
A tv2-nek a reklámszpotok és a szponzorálás esetében az ügynökségi jutalék értékét is magában foglaló eredménye 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit és 23 millió forinttal múlja felül az áprilisi bevételeket.
Várdy Zoltán, a csatorna kereskedelmi igazgatója az MTI kérdésére elmondta, hogy a bevételek növekedése nemcsak a hagyományos reklámszpot eredményeknek, hanem a szponzorációs, és egyéb bevételi források növekedésének is köszönhető.
A tv2 az év első öt hónapjában 9,84 milliárd forint bevételt tudhat magáénak. Az RTL Klub-tól kapott adatok szerint a csatorna havi nettó, csak a klasszikus reklámszpotok alapján számított reklámbevétele az elmúlt hónapok közül 2002 novemberében volt a legmagasabb, 3,14 milliárd forint, szemben az egy évvel korábbi 2,8 milliárd forinttal. Az RTL Klub nettó bevételei tavaly megközelítették a 24,8 milliárd forintot, szemben az egy évvel korábbi 20,7 milliárd forinttal. Az idén az első öt havi nettó bevétel 10,753 milliárd forintot tett ki, egy évvel korábban ez 9,9 milliárd forint volt.
Az AGB Hungary adatai alapján a két valóságshow átlagos havi nézettsége az idén hónapról hónapra csökkent, miközben végig a Való Világ vezetett a két műsor versenyében.
Míg az RTL Klub valóságshow-ját a Való Világot januárban több mint 854 ezer néző kísérte figyelemmel, számuk februárban 811 ezerre csökkent, majd márciusban ismét emelkedett, meghaladta a 822 ezret. Az áprilisi hetekben a 18-49 éves korú nézők közül átlagosan 740 ezer követte figyelemmel az új villalakók történetét.
A Big Brothert ezzel szemben 778 ezren nézték átlagosan januárban, számuk azonban folyamatosan csökkent, februárban 648 800-ra, márciusban 560 765-re, áprilisban pedig 420 ezerre apadt.