Nem kell bulvárosítani a Ringier többségi tulajdonában lévő Népszabadságot, a Blikk viszont "egy kicsit elfáradt" - mondta az MTI-nek Mihók Attila, a svájci székhelyű médiacsoport magyarországi cégének november elsejével kinevezett ügyvezető igazgatója szombaton.
A nagy rendszerek lassan mozdulnak - jegyezte meg a változtatásokat firtató kérdésre, részleteket azonban nem mondott. "A Népszabadságnak vannak különleges értékei, amelyeket egyértelműen azonosítani kell, hogy építeni lehessen rájuk" - vázolta a kiindulópontot az új vezető.
Csehországtól és Szerbiától eltérően a közeljövőben nem készül második bulvárlappal a magyar piacra lépni a médiacsoport. "A cseh piac elég nagy ahhoz, hogy két, egymáshoz igen hasonló lapot is el tudjon tartani, míg Szerbiában a Blic sokkal inkább könnyed politikai lap, mint bulvárújság, míg új lapunk, az Alo! kőkemény bulvár".
Nem mennek jól
Magyarország legnagyobb példányszáma napilapjával, a Blikkel minden bizonnyal azért elégedetlen a tulajdonos Ringier, mert a bulvárlap az utóbbi években olvasókat vesztett, miközben a lappiac általános szűkülése ellenére a bulvárlapok közül több más termék is növelni tudta olvasótáborát.
A Blikkből az idei év első félévében a Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetség adatai alapján átlagosan 229 912 darabot adtak el naponta, míg 2005 végén ez a szám még 254 313 volt. Eközben a Bors, illetve elődje a Színes Bulvárlap, nem egészen két év alatt 40 544-ről 66 599-re tornászta fel az eladott példányok számát.
Hasonló példányszámcsökkenést kellett a Ringier másik fontos lapjának, a Népszabadságnak is, ami két éve még több mint 150 ezer példányban kelt el, az idei év első félévében viszont már csak 128 ezer darabot értékesítettek átlagosan naponta a napilapból. (Amíg azonban a bulvárpiacon aggodalomra adhat okot ekkora csökkenés, addig a politikai napilapok piacán ez nem meglepő: minden komoly napilapnak hasonló ütemben csökken az olvasótábora).
Iparági értesülések szerint az egyre fokozódó válság miatt került új ember a Ringier magyarországi érdekeltségeink élére. A svájci Ringier AG üzletfejlesztési vezetői pozíciót hozott létre Papp Béla, a magyarországi kiadó eddigi ügyvezető igazgatójának.