Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Combino villamost népszerűsítő 52 másodperces reklámfilm 25 alkotást megelőzve lett kategóriája díjnyertese a közlekedési témájú filmek fesztiválján.
Az interneten vírusmarketinggel terjesztett (a Homár is megírta "A pozitív cigány és az óriáshernyó címmel) A világ leghosszabb villamosa spot a BKV Zrt. és a Well Reklámügynökség közös munkája. Ez az első magyar nyertes a fesztivál történetében, hangsúlyozza a közlekedési vállalat közleménye. Az oklevelet Gilles Alligner, a Cinerail Association elnöke csütörtökön adta át Vitéz Ágnesnek, a BKV marketing-főosztályvezetőjének.
Gergely Zoltán
Gergely Zoltán a film készítésének folyamatát felidézve az MTI-nek elmondta: miután a villamosforgalmat a forgatás kedvéért nem állították le, a filmet rekordgyorsasággal, három és fél óra alatt kellett felvenniük az éjszakai üzemszünet idején.
Gergely Zoltán, aki eredetileg reklámszövegíróként dolgozott, azt reméli, hogy ez az alkotás kiugrási lehetőséget jelent számára.
Gergely Zoltán nevéhez fűződik a Szupermosás című 15 perces kisjátékfilm, ami tavaly a 37. Magyar Filmszemlén a főiskola legjobb vizsgafilmje lett, és elnyerte a Simó Sándor-díjat, valamint számos nemzetközi fesztivál elismerését.
Holtvágány BKV-vel
A Cinerailen 2004-ben már versenyzett magyar alkotás: Cs. Nagy Sándor és Makkai Bence Holtvágány, valamint Tóth Barnabás Vonaton című rövidfilmje.
A tizenötödik alkalommal megrendezett fesztivál alaptémája a kezdetek óta a közlekedés, a 2007-ben bemutatott 97 mű is mind a metróhoz, vasúthoz, vagy a villamoshoz kapcsolódik. A Cinerailen négy - rövidfilm, dokumentumfilm, reklámfilm és referenciafilm - kategóriában versenyeztek az alkotások.
A világ leghosszabb villamosa című spotot a BKV honlapján tekinthetik meg az érdeklődők.