További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Vannak termékek, amelyeket nehéz, vagy esetleg, illetve sőt: kínos reklámozni. Francia forradalom ide, KISZ-táborok oda, a születés misztériuma még mindig körbelengi nemcsak az ebben érintett szerveket, de az egész - úgymond - tájegységet. Az oda címzett termékek ezért megfontolt, visszafogott, szimbólumgazdag reklámokat kívánnak.
Meg is kapják. A tamponhirdetések lovasrohama mögött pedig felbátorodva portyára cammog a vécépapírreklám, mint álmos, lomha, barna ágyú.
Ha megvan a leleményes terméknév, az már fél siker. Az az elnevezés, hogy Crepto Virág, valószínűleg a feladat egyik legjobb megoldása. Crepto! Egyszerre tessékeli be a tudatba a krepp lágy határozottságát és az ügy intim jellegét: crypto, vagyis rejtett, titkos. És a száraz tények után posztmodern szürrealizmusban kumulál a vásárlói feszültség: virág. Oximoronnak hívják azt az irodalmi eszközt, amikor ellentétes értelmű fogalmakat bilincsel össze a művész. Milyen végzetes találkozása a pólusoknak! A szar és a virág mint Jin és Jang fonódnak ösze, és csak a túl élénk fantáziájúak veszik észre, hogy ez a kettő egy kupacban inkább az ellenszenvesebb alkotórészt tükrözi vissza. Egy szaros virág csak annyira lehet szép és vonzó, mint egy ápolt, illatos Hitler-bajusz.
Vége. Megérkeztünk. A lélek mellett jelentkezik egy kis törődésre az ánusz - hetedik érzék. Kulturális sokk. Egy pillanatig érthetetlenné válik, miért foglalkoznak oly kevesen e tájék üdvözítésével. A reklám elvégezte kötelességét: megtette a finom utalást, és most már a vásárló dolga, hogy lerohanjon egy-két tekercs virágmintás papírért. És hogy fel is viduljon, továbbgondolhatja a klipet, mégpedig az elkerülhetetlen folytatással. Az eddig öntudatlan leány kikacsint, mint Tartuffe, és mély hangon rákérdez: - Mármint kényeztetni a seggemet? - A hang: - Igen. A seggét. Crepto Virág.
Virág |
Ehhez a mesterdarabhoz már csak egy találó klipet kell készíteni. Ez részben sikerült is: a Crepto-reklám képi megvalósítása hibátlan. Barokkos kameramozdulatok, ízléses - noha kissé szomorkás - képek, nem túlhangsúlyozott női jelenlét határozza meg a filmecskét, az alámondott szöveg pedig messziről közelít. ,,Ha kényezteti a száját... a testét... az orrát... a lelkét... a szemeit..." - és a reklám szelíden illusztrálja az érzéki élményeket. Baba, virágok, édesség. Most azonban elő a farbával: - Akkor miért épp ezt hagyná ki? - És kecses kéz nyúl a WC-papírtekercsért, róla hamvas szirmot szakítani. Snitt, termékfotó, Crepto Virág.
Virágágyás |