További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Önök is tudják, hogy különös örömünket leljük az úgynevezett teaserkampányok leleplezésében, tudják, azokról a hirdetésekről van szó, amikből nem derül ki egy ideig, hogy mit is reklámoznak, így aztán az emberi elme működése folytán, akár minimális mértékben, de kénytelenek vagyunk velük foglalkozni. Ráadásul végül, a leleplezéskor legtöbbször kiderül, hogy valami sokkal érdekesebbet láttunk beléjük, úgyhogy még csak az a hatalmas reveláció sincs, ami az egésznek az értelme lenne.
ŐK köztünk vannak
Biztos Önök is találkoztak a Fények.hu hirdetéssel, elkerülni mondjuk nehéz lett volna, tekintve, hogy hetek óta minden irányból elárasztanak vele. A hirdetésből a műfaj szabályai szerint természetesen semmi nem derül ki, csak annyi szerepel rajta, hogy "Láttad a fényeket?", plusz pár világító pont a naplementében, illetve a www.fenyek.hu url. Itt a következő olvasható: "Ez az oldal valami különös dologról szól. Valami különösről, ami hatással lesz az életünkre. Aki már látta a fényeket, az tudja, miről van szó. A fények elárulják, hogy ŐK köztük vannak! Itt vannak, ugyanúgy élik kis hétköznapi életüket, mint bárki más."
"Hamarosan itt a nagy nap, amikor minden kiderül! Ezt a pillanatot nem fogod elfelejteni! Ha látni akarod a fényeket, legyél ott január 31-én (kedden) 17 órakor Budapesten az Erzsébet téren! Most megtudhatod, amit eddig csak sejtettél! Ha eljössz, te már elmondhatod magadról: Én láttam a fényeket!" Aztán egy apróbetűs figyelmeztetés, miszerint az oldal egy reklámkampány része.
A szövegből elsőre, nyilván kondicionálásunk miatt valami jófejkedő cigi+buli-kampányra gondoltunk, de ennél távolabb nem is lehettünk volna a valóságtól. (Na jó, persze lehettünk volna.) A Kreatív Online reklámszaklap már foglalkozott a témával: "Bárki is legyen a hirdető, ügyelt arra, hogy a teaserkampány ne csússzon el a fogyasztók nyomozása miatt: a domainnevet az OMD Hungary jegyeztette be. Az ügynökségtől csak annyit tudtunk meg, hogy a hirdető új ügyfelük, viszont a megbízó kilétét nem fedték fel" - írja a lap. Korábban ugyanis hasonló kampányok, például a Bamboocha, azon csúsztak el, hogy maga a hirdető cég jegyeztette be a domaint, így pár kattintással leleplezhetők voltak.
Idegenek és sör
Nem akarjuk tovább csigázni Önöket, és sajnos az izgalmas nyomozás részleteivel sem tudjuk feldobni a napjukat, az ugyanis két perces Google-használatból állt, szóval eláruljuk, hogy egy új ufós tévésorozatról van szó. A tippet a Solaria.hu fórumából vettük, utána már elég volt csak beírni a "Did you see the lights?" (azaz "Láttad a fényeket?") szlogent a népszerű keresőmotorba, hogy rátaláljunk az Invasion című sorozat rajongóinak készített háttérképre, ami megszólalásig hasonlít a Fények.hu kampányára. Nos, ennyi.
A sorozat az Egyesült Államokban az ABC tévécsatornán fut, ott is mehetett valami teaserkampány, a www.didyouseethelights.com-on azóta az egyik szereplő, Dave Groves fiktív blogja fut, a Földet elfoglaló idegenekről és a sörről. A Lost sikerén felbuzdult tévés kreatívok tavaly három misztikus sorozatot is indítottak, az Invasion az egyik. A sztori egy pusztító hurrikánnal kezdődik (az első rész sugárzását majdnem el is halaszották a Katrina miatt), ami egy floridai kisvárost vesz célba. Russell Varon parkőr megpróbálja biztonságba helyezni családját és a város lakóit, közben kislánya furcsa fényekről számol be, amikre mintha nem lenne hatással a szélvihar. Varon csak akkor kezd gyanakodni, amikor volt felesége, aki eltűnt a viharban, újra felbukkan, meztelenül, és semmiféle emléke nincs a hurrikánról.
Most már csak azt kellett kikombinálni, hogy melyik kereskedelmi tévé nagy dobása lesz a széria, ebben némileg segített, hogy az RTL Klub kedd délelőttre a Planetáriumba szervezett sajtótájékoztatót egy új sorozatukkal kapcsolatban. Úgyhogy felhívtuk Fazekas Lászlót, az RTL Klub sajtófőnökét, hogy mi lesz az Invasion magyar címe, és mikor indul. Fazekas László természetesen sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta, hogy ők fogják adni a sorozatot, de mi persze tudjuk, amit tudunk.