Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Vagy esetleg egyenesen a gyógyszergyár kereste meg a tévét azzal, hogy valami exkluzív reklámot szeretnének, lehetőleg a közszolgálat álarca mögé bújtatva. Az exkluzivitás megoldva: az Influenzahíradó ugyan késő este kerül adásba, de a hírek közreadásááért önprofitjából áldozó gyógyipari vállalat reklámja - bögréstül - minden ajánló végén ott fityeg, márpedig azok végigkísérik a délutáni műsort. Ínycsiklandozó szövegük van egyébként: valami olyasmi, hogy ha szeretne többet tudni a kórról, akkor nézze.
Maga az úgynevezett híradó pedig - és itt muszáj elemelkedni a megszokott újmanierista finomkodástól - a tévénéző szájbafingása. Itt van például a mai híranyag teljes egészében: nyugodtan tartózkodhatunk hidegben, csak akkor öltözzünk fel rétegesen. Ennyi. Ez a minimum közhelyesnek nevezhető bölcsesség telik egy olyan műsortól, amely híradó néven próbál érdeklődést kelteni. Valószínű egyébként, hogy ennél kevésbé hírszerű semmi nem lehet; hiszen ha nem öltözünk fel, akkor a hidegben fázni kezdünk, tehát az információ, miszerint hidegben érdemes felöltözni, úgyszólván egyidős a zöld szemesostorossal.
Csak ennyi a gond, tényleg. Mert hát szinte semmi kreativitás sem kell ahhoz, hogy az influenza tematikájához kötődő, de ennél mindenképp nagyobb érdeklődést kiváltó műsort csináljunk, ha már elhatároztuk, hogy folyamatosan változó programmal fogunk operálni. Még az is többet érne, ha elektronmikroszkóp alatt összeeresztenének néhány harci bacilust, és pitiáner gladiátorviadalukért izgulhatna a zsebkendőjét szorongató célközönség. Sőt: elég volna egy gyermekrajz-sorozat takonytémában, vagy akármi a napi fraktáltól a hópelyhek varázslatos életéig. Felöltözni mindenestere már megtanultunk korábban, a teljesen hülyék meg úgysem vesznek gyógyszert.